Senaste nytt

Sas Amex sänker intjäning till Eurobonus på betalkorten

Detta funkar endast om man har varsitt kort/konto eller? (= dubbla årsavgifter)
Naturligtvis.

Inte om man kör upplägget med ett kort/konto och frugan har extrakort kopplat till detsamma?
Självklart inte, hur skulle det fungera tänkte du? Alla poäng från extrakortet går till huvudkortsinnehavaren. Extrakort är just - ett extrakort - och inte ett helt separat, fullvärdigt kort.

Naturligtvis.

Självklart inte, hur skulle det fungera tänkte du? Alla poäng från extrakortet går till huvudkortsinnehavaren. Extrakort är just - ett extrakort - och inte ett helt separat, fullvärdigt kort.

Nej, det var precis det jag ville få förtydligat, det var en fråga för att förstå.
(jag var inte ute efter att ifrågasätta eller påstå något annat)

Och chans till 18.000(?) + 18.000(?) poäng i värvningsbonus

Är det någon lyckats värva sig själv från Elite (betal) till Elite (kredit) och därmed lyckats bli krediterad värvningsbonusen på båda korten?
Tycker att det borde gå bra eftersom det är två olika produkter, sedan om det är samma person på båda sidorna bör spela mindre roll.

Fick detta nyligen från Amex:

Uppgradera till nya SAS Amex Premium – behåll dina förmåner och vinn nya
Som vi tidigare har informerat om sänker vi fr.o.m. 1 januari 2019 intjäningen på ditt SAS Amex Premium betalkort från 15 till 10 SAS EuroBonus Extrapoäng per 100 kr. Men du kan enkelt behålla din poängintjäning genom att välja nya SAS Amex Premium. Och få ett kort som är en vinnare i jämförelse.

För att sätta eld under rumpan på de som fortfarande har de gamla betalkorten så sänks nu poängintjäningen på dessa.

Jag har inte tagit ställning till motsvarande kreditkort som Amex har för Eurobonus, av vad jag kan läsa av villkoren så ser jag ingen egentlig skillnad så länge man betalar sin faktura i tid, korrekt?

Har nu fattat beslutet att gå över till kreditkortet från betalkortet.

Frågan är hur har ni andra hanterat det gamla kortet vid en värvning? Säger ni upp det gamla först och bara säger NEJ NEJ NEJ till kundtjänst när de envist försöker få er på "uppgradering" till kreditkortet eller kör parallellt med två kort året ut?

Har nu fattat beslutet att gå över till kreditkortet från betalkortet.

Frågan är hur har ni andra hanterat det gamla kortet vid en värvning? Säger ni upp det gamla först och bara säger NEJ NEJ NEJ till kundtjänst när de envist försöker få er på "uppgradering" till kreditkortet eller kör parallellt med två kort året ut?
Skulle tippa på att det inte spelar någon roll i vilken ordning du gör detta.

Skulle tippa på att det inte spelar någon roll i vilken ordning du gör detta.

Nej självklart gör det inte det, jag bara frågar kring användarnas egen preferens och/eller erfarenheter.

Som ett allmänt tillägg, om man har ett extrakort till frugan så innebär det väl ingen separat kreditupplysning för det?

Nej självklart gör det inte det, jag bara frågar kring användarnas egen preferens och/eller erfarenheter.

Som ett allmänt tillägg, om man har ett extrakort till frugan så innebär det väl ingen separat kreditupplysning för det?

Jo jag vill minnas att det görs en kreditupplysning även på extrakortsinnehavaren trots att det är huvudkortet som är betalningsskyldigt.

Toppen