Senaste nytt

SAS aktier

Jag sålde alla mina aktier förra året när jag var i princip break-even.
SAS har en stor uppsida men också en stor osäkerhet t ex Preffar, betalning av nya A350 och kommande A32X.
Sedan är det en stor fråga hur ägarbilden kommer se ut inom 1-3år och redan nästa års årsmöte kommer bli intressant.

Dagens ändrade poängintjäning räknar jag som en positiv nyhet. Fortsatta rusningen av oljepriset ikväll över 85 drar dock tyvärr ned förhoppningarna närmaste tiden. Detta blir dyrt för SAS.

Jag avser reducera min post imorgon och ta vinst på ca 70k. Medlen placeras genast i NOK tillsvidare.

P g a oljetyngden eller varför tror du mer på norrmännen än USD/JPY/EUR. SEK förstår jag att du inte vill ha.

Marknaden har inte riktigt trott på varaktighet i oljeuppgången, nu går dock ekonomin riktigt bra i Norges oljekonomi med en första räntehävning på plats. Att NOK gått 10 procent mot svenska i år kan du bortse ifrån då det är SEK som fortsatt försvagats. NOK har faktiskt inte börjat gå mot de större valutorna än.

Intressant avkastningsmöjlighet för en del av kapitalet närmaste tiden.

Marknaden har inte riktigt trott på varaktighet i oljeuppgången, nu går dock ekonomin riktigt bra i Norges oljekonomi med en första räntehävning på plats. Att NOK gått 10 procent mot svenska i år kan du bortse ifrån då det är SEK som fortsatt försvagats. NOK har faktiskt inte börjat gå mot de större valutorna än.

Intressant avkastningsmöjlighet för en del av kapitalet närmaste tiden.
Utan att bli för mkt off topic så gjorde jag en omdisponering när delar av SAS preffarna blev inlösta till att köpa lax aktier i Norge vilket har varit ett bra beslut.

Toppen