Senaste nytt

SAS aktier

Utan att bli för mkt off topic så gjorde jag en omdisponering när delar av SAS preffarna blev inlösta till att köpa lax aktier i Norge vilket har varit ett bra beslut.
OT svar: Vet inte vilken av de olika du valde men Marine Harvest ligger som en cornerstone i min portfölj. Bra direktavkastning (trots bra kursuppgång) samt makrotrend i sin favör (dvs äta mindre kött).
Slut OT

Mycket riktigt har Nok fortsatt stärka sig. 1,2-1,3 öre mot sek på en gång. :D Olja över $86 ikväll så jag får nog se innehavet jag har kvar sedan vinsthemtagningen i SAS fortsätta ner imorgon dessvärre.

De har dock tagit grepp med bonusen på billiga biljetter, om än felgrepp med GO som måste reverseras, har fortsatt hedge, samt många konkurrenter blöder stort nu. Kommer garanterat fler konkurser/fusioner i Europa inom kort. Något som borde gynna stabila SAS ändå.

Fantastisk trafikrapport, imponerad av både fyllnadsgrad och yield. Köpte faktiskt tillbaka det innehav jag dumpade för någon dag sedan innan nu på morgonen, hade det på känn.

Ser vi ett nytt test av 23:-? Jag tror det då marknaden analyserar siffrorna nu. Inte försent att hänga på då kursen bara gått 40 öre sedan rapport kl.11

Fantastisk trafikrapport, imponerad av både fyllnadsgrad och yield. Köpte faktiskt tillbaka det innehav jag dumpade för någon dag sedan innan nu på morgonen, hade det på känn.

Ser vi ett nytt test av 23:-? Jag tror det då marknaden analyserar siffrorna nu. Inte försent att hänga på då kursen bara gått 40 öre sedan rapport kl.11
Denna info var även intressant:
Skärmavbild 2018-10-05 kl. 13.52.01.png

Jet fuel ner -5,1% senaste veckan, läge för ny hedge tycker jag. Dessutom en stark trafikrapport oavsett vad di.se som vanligt menar med sin agenda rubriksättning gällande SAS. Sålde mig ner 6% på ökningen innan släpp, men ligger kvar tillsvidare med 94% av innehavet. Ser bra ut och årsvinst på +2 miljarder sek garanterad. Möjlig ökning innan Q4 rapport. Bifogar en färsk belysande tabell från kvalitetstidningen dn.no.

image.png

Toppen