Ligger rad 31 bakom bakre exit?![]()
Nej, det gör den inte. Bugg i systemet
Ligger rad 31 bakom bakre exit?![]()
Om det är CFM LEAP motorer på dem så varför inte? Är det Pratt motorer så nej.Krisande WOW air halverar flottan och försöker nu sälja sina fyra A321LR som ska levereras 2019 som jag uppfattat det efter att ha googlat runt. Kanske en möjlighet öppnar sig här för SAS? Kanske för kort framförhållning, men hade verkligen varit en perfekt genväg att öka långlinjeflottan snabbt. Jag tror SAS hade fått operationella fördelar av en mer flexibel långlinjeflotta samtidigt som tunnare linjer kan testas fram!
Ja viktigt att specken är riktig. Någon här har säkert koll på fakta från Airbus? När leveranserna ska ske mm. Måste vara en fördel för SAS med flexibiliteten. 160-170? - 247 - 266 - 300 seats gör ju att de kan flytta modell lite efter efterfrågan. T ex Chicago i januari är en typisk A321LR destination, alltid varit max halvfullt då jag rest. Kanarieöarna i riktig C hade för mig personligen varit en riktig höjdare ocksåOm det är CFM LEAP motorer på dem så varför inte? Är det Pratt motorer så nej.
Ja viktigt att specken är riktig. Någon här har säkert koll på fakta från Airbus? När leveranserna ska ske mm.
De A321 som WOW har i sin flotta nu har CFM-motorer enligt planespotters.net, så borde vara CFM i de beställda 321LR också. Man blandar väl knappast olika motorfabrikat i sin flotta ?Om det är CFM LEAP motorer på dem så varför inte? Är det Pratt motorer så nej.
Ja viktigt att specken är riktig. Någon här har säkert koll på fakta från Airbus? När leveranserna ska ske mm. Måste vara en fördel för SAS med flexibiliteten. 160-170? - 247 - 266 - 300 seats gör ju att de kan flytta modell lite efter efterfrågan. Kanarieöarna i riktig C hade för mig personligen varit en riktig höjdare också![]()
2019 lär väl snarare vara för tidigt. Går det ens att beställa kabin tills dess. Risken är väl att man får en wow kabin med på köpet..
Och att starta faktiskt nya longhaul rutter behöver nog också mer planering...
Men visst vore det nice![]()
Tror att du glömmer en av de viktigaste aspekterna på Chicago-linjerna, nämligen frakten.Ja viktigt att specken är riktig. Någon här har säkert koll på fakta från Airbus? När leveranserna ska ske mm. Måste vara en fördel för SAS med flexibiliteten. 160-170? - 247 - 266 - 300 seats gör ju att de kan flytta modell lite efter efterfrågan. T ex Chicago i januari är en typisk A321LR destination, alltid varit max halvfullt då jag rest. Kanarieöarna i riktig C hade för mig personligen varit en riktig höjdare också![]()
Ja viktigt att specken är riktig. Någon här har säkert koll på fakta från Airbus? När leveranserna ska ske mm. Måste vara en fördel för SAS med flexibiliteten. 160-170? - 247 - 266 - 300 seats gör ju att de kan flytta modell lite efter efterfrågan. T ex Chicago i januari är en typisk A321LR destination, alltid varit max halvfullt då jag rest. Kanarieöarna i riktig C hade för mig personligen varit en riktig höjdare också![]()
Tror att du glömmer en av de viktigaste aspekterna på Chicago-linjerna, nämligen frakten.
Nu har jag inte insikt specifikt i detta, men jag skule inte bli förvånad om SAS går plus på dessa flighter även om det bara är 25% beläggning, annars skulle de nog flytta en av avgångarna till något annat ställe.
En A321 tar inte i närheten lika mycket frakt som en A330/340 kan göra, och det är nog direkt avgörande för just denna linje.