Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Kan det vara Scanias moderbolag Tratons som är den kunden
Navistar som ingår i koncernen ligger ju i Chicago området och det måste nog skickas delar mellan företagen.
Gissning från mig.
Det mesta har gått med sjöfrakt under RnD processen dom riktigt stora sändningarna.
Dom få gånger det flögs hela motorer till Navistar så har inga specifika upphandlingar tidigare funnits på det då det finns ett stort samarbete med TNT/Fedex på Scania.
Navistar har nog heller ingen production i Lisle vad jag kommer ihåg, Växellådorna ska göras i Huntsville, Alabama iallafall.

Haha, kanske! Din gissning låter insatt! :)
Nej inte ett dugg insatt.
Det mesta har gått med sjöfrakt under RnD processen dom riktigt stora sändningarna.
Dom få gånger det flögs hela motorer till Navistar så har inga specifika upphandlingar tidigare funnits på det då det finns ett stort samarbete med TNT/Fedex på Scania.
Navistar har nog heller ingen production i Lisle vad jag kommer ihåg, Växellådorna ska göras i Huntsville, Alabama iallafall.
Detta låter som insatt i ämnet.
Tack för bra information.

Nej inte ett dugg insatt.

Detta låter som insatt i ämnet.
Tack för bra information.
Utgår bara ifrån hur det va för en 2-3 år sedan!
Har noll insyn idag :)
Tror det kostade runt 130.000SEK att skicka en fullstor prototypmotor med 6 cylindrar (Detta var nog Lufthansa om jag inte minnst fel).

Fun fact, mitt personliga rekord i flygfrakt är nog 26st bränsletankar till en leverantör i Kina. Var ändå förvånansvärt billigt, runt 200.000SEK (Dom väger ju inte så mycket som tur är)

1693485152418.png

Någon här som vet varför LAX inte har 350 i november i år?

C kabinen verkar dock inte bokningsbar, är det vanligt att dom låser den när de stora maskinerna hamnar på dessa sträckor?
Det är ju precis det han skriver...

Dessa flighter är väldigt ovanliga, så vad som är normalt går inte svara på. Ibland får man sitta där, ibland inte.

Toppen