Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

GOTBound

Medlem
Hur viktiga är rutterna till ORD för SAS, får SAS någon form av subventioner från United för att mata till deras hub alternativt om SAS gynnas av matartrafik från United till Skandinavien, cargo?
 

Hachans

Medlem
Tidigare har väl rutten gått runt enbart pga cargo som jag förstått det.

Det fanns ett fraktkontrakt som SAS förlorade till Lufthansa. Det var då man beslutade sig från att dra in linjen.

Jag tippar snarare på en ny underentreprenör som kommer in. HiFly kanske har fler plan.
 

Tomas E

Medlem
Vi får väl hoppas att SAS Forward inte bara räddar SAS från konkurs utan faller ut så att SAS har ekonomisk möjlighet att ta emot de två A350 som f.n. är planerade för leverans 2025!

Väntetiden för nybeställda flygplan från både Airbus och Boeing är numera ca 5-6 år! Så om SAS får in kapital från nya ägare senare i år och bestämmer sig för att beställa nytt, kan de tidigast räkna med att få nya flygplan 2028-2029. P.g.a. leveranstiderna är nog marknaden för att ta över andras beställningar och köpa/leasa "bättre begagnat" grundligt dammsugen vid det här laget, till skillnad mot under covid och strax efter.
 

Tobbe.O

Medlem
Fin beläggning på SK931 till LAX. Fullt hus både igår och idag när jag tittade :)

SAS Business:
Screenshot_20230713_150900.jpg

SAS Plus:
Screenshot_20230713_150851.jpg


SAS Go:
Screenshot_20230713_150838.jpg
 

011430121

Medlem
Det fanns ett fraktkontrakt som SAS förlorade till Lufthansa. Det var då man beslutade sig från att dra in linjen.

Jag tippar snarare på en ny underentreprenör som kommer in. HiFly kanske har fler plan.
Kan det vara Scanias moderbolag Tratons som är den kunden
Navistar som ingår i koncernen ligger ju i Chicago området och det måste nog skickas delar mellan företagen.
Gissning från mig.
 
Toppen