Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Ricci

Medlem
Tror att Peking kommer dröja ett bra tag med tanke på hur det ser ut i Kina f.n
Tja, från nolltolerans till 95% öppnande på 2 veckor, får de bara landet att fungera efter deras nyår kommer PEK öppnas för utlandstrafik till sommaren eller kanske redan tidigare.
 

Carl

Medlem
Tja, från nolltolerans till 95% öppnande på 2 veckor, får de bara landet att fungera efter deras nyår kommer PEK öppnas för utlandstrafik till sommaren eller kanske redan tidigare.
Med över 60.000 avlidna på 1 månad så tror jag att det kommer dröja ett bra tag innan Kina öppnar upp. Om dom nu gör det så kan ju EU mfl kräva ganska strikta restriktioner för resande från Kina och då minskar såklart intresset för tex SAS att återuppta CPH-PEK.
 

Ricci

Medlem
Med över 60.000 avlidna på 1 månad så tror jag att det kommer dröja ett bra tag innan Kina öppnar upp. Om dom nu gör det så kan ju EU mfl kräva ganska strikta restriktioner för resande från Kina och då minskar såklart intresset för tex SAS att återuppta CPH-PEK.
Tja, Sverige satte upp tillfälliga restriktioner mot Kina, Danmark gjorde det inte.
Dock tror jag som sagt att PEK kommer öppna upp till sommaren för utländsk trafik.
 

fcx

Medlem
Air China flyger redan CPH-PEK. Eftersom de flyger över Ryssland tar det runt 8 timmar. För SAS skulle motsvarande ta runt 10 timmar för att flyga runt. Det borde minska aptiten betänkligt.
 

Tobbe.O

Medlem
Så härligt att fyra A350 blir kvar i SAS flottan! :) Nu testflyger SE-RSA efter två månader på marken! Sen i trafik ikväll :)

Screenshot_20230326_163134_Flightradar24.jpg
 
Toppen