Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Ja, kanske det ;-) Tror nog att det skulle behöva OSL för passagerarunderlaget. Jag skulle tro IAH-SVG-OSL-IAH. Frågan är om man kan hantera detta utan byte av besättning? Annars gissar jag det är svårt att få det att gå runt..

Pratade med en vän som jobbar i transfer center på Kastrup igår och United kommer som tidigare nämnts lägga ner CPH-EWR, vilket är en stor anledning till att SAS ökar kapaciteten på den linjen.

btw undrar om det kommer fler SK# på rutter från västkusten nu, inte bara US-domestic utan även Asien och Oceanien.

Är övertygad om att SAS pausar Bangkok.

Varför skulle SAS lägga ner Bangkok?
Har roat mig att kolla Expert Flyer och kärran är i stort sätt fullbokad den närmaste tiden.
De två gånger jag åkt i år april och juni var planet fullbokat.
Kan därför inte se logiken i varför man skulle lägga ner BKK.
Men men konstiga saker har hänt tidigare i SAS.
Möjligen någon annan Asien rutt som ryker ?

Möjligen någon annan Asien rutt som ryker ?

Det räcker ändå inte för att få ihop SFO med befintliga kärror. Det är nästan givet att BKK eller två andra destinationer ryker om det ska gå. Det är iofs möjligt att SAS har gjort ordentliga beräkningar över vart kärrorna ska stå på marken men jag har svårt att se att de ska få det att gå ihop. Precis som BKK ligger risigt till på sommaren bör tyvärr ARN-ORD ligga risigt till på vintern.

Det räcker ändå inte för att få ihop SFO med befintliga kärror. Det är nästan givet att BKK eller två andra destinationer ryker om det ska gå. Det är iofs möjligt att SAS har gjort ordentliga beräkningar över vart kärrorna ska stå på marken men jag har svårt att se att de ska få det att gå ihop. Precis som BKK ligger risigt till på sommaren bör tyvärr ARN-ORD ligga risigt till på vintern.

Roade mig med att kolla tidtabellen för alla flyg en vecka i maj 2013 och kan konstatera att det behövs upp till 13 plan för att flyga de rutter som finns bokningsbara i maj enligt ExpertFlyer.

Det är framförallt torsdag kväll-måndag morgon som det är problem. Tisdag, onsdag och torsdag dag är 10-11 plan i drift. Tar man bort BKK löser det sig utmärkt. Man kan till och med flyga till BKK på tisdagar och ändå få planen att räcka till. Men att flyga dit en dag i veckan känns ju lite meningslöst.

Behåller man BKK får två andra rutter vika på foten. Undrar när SAS tänker avslöja vilka flighter som ställs in..?

Toppen