Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Jag hävdar & tror att underlaget totalt sett är större för en direktlinje ARN-SFO än CHP-SFO & att dessutom slippa den Danska personalen vore en ENORM bonus. Danskarna är nästan lika dåliga på service som Fransmän & det är inget överbetyg.
Tror dessutom att Norrbaggarna hellre flyger via ARN än CPH. Jag vet att jag gör det, men allra helst hade jag sett denna direktlinjen ifrån OSL, men om OSL skulle få en linje till Houston så kompenserar det väl en del.

Det är tyvärr inte troligt i dagens läge att fler långlinjer startar från ARN än de två som finns. Jag tycker inte danskarna är så dåliga på service, det värsta som jag vet är Norsk besättning, snacka om nonchalanta, helt i klass med vad som finns på LH.

Jag hävdar & tror att underlaget totalt sett är större för en direktlinje ARN-SFO än CHP-SFO & att dessutom slippa den Danska personalen vore en ENORM bonus. Danskarna är nästan lika dåliga på service som Fransmän & det är inget överbetyg.
Tror dessutom att Norrbaggarna hellre flyger via ARN än CPH. Jag vet att jag gör det, men allra helst hade jag sett denna direktlinjen ifrån OSL, men om OSL skulle få en linje till Houston så kompenserar det väl en del.

Vi bör komma ihåg att SAS använder också svenska personal på longhaul från CPH. I CPH bas jobbar många svenska som bor i södra Sverige så det är absolut inte bara danskar som flyger longhaul från CPH.

När släpper de bonusplatser? Vanliga biljetter är bokningsbara på sas.se nu men försöker man boka bonusresa finns inte SFO som en valmöjlighet än. Min 2-4-1 går ut i april 2013, hade tänkt Shanghai i höst men nu tänker jag kanske om.

Personligen så tycker jag det vore bättre om SAS försökte få sin existerande long haul operation att fungera :)

Så här skrev SAS nyss på sin Facebook-sida, som svar på frågan när bonusbiljetter till SFO kommer att släppas:

Hej Joachim,

Antalet Eurobonusplatser på sträckan CPH-SFO / SFO-CPH kommer att uppdateras inom kort.

Trevlig helg!

Vi får väl se vad "inom kort" betyder denna gång...

Toppen