Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Olympic Air sålde nyligen sina gamla A340, som stått parkerade på ATH sedan 3 år tillbaka. Skulle inte förvåna mig om SAS fick för sig att plocka upp en av dessa ;)

Såg dem när jag landade på ATH för någon månad sedan. De såg ganska tragiska ut. Men lite färg och såpa kan ju göra underverk :)

Det stod en rad A330or från Kingfisher på ZRH förra veckan. En utan motor. Såg en av SAS A340-300 när den var "borta" också. Tänkte kanske det var SR Technik som kör service på dessa? Eller finns det faktiskt något som är billigt i Schweiz? En parkeringsplats på Kloten? :)

Tar gärna Kingfishers stol till SAS.

Nä, en parkeringsplats på Kloten är nog inte billig men jag kan tänka mig att SR Technik är inblandade.

Man kan väl knappast ta en motor från en 330 till en 340, eller hur fungerar det?

Nä, en parkeringsplats på Kloten är nog inte billig men jag kan tänka mig att SR Technik är inblandade.

Man kan väl knappast ta en motor från en 330 till en 340, eller hur fungerar det?

Tänkte väl mer att att SAS kan hyra in några av Kingfishers A330. Har inte Kingfisher skurit ner kapacitet med typ 40-50%?

Finns gott om 747or lagrade i öknen i Kalifornien som det säkert går att få ett bra pris på :)

Victorville Flyby | RobsBlogs

wpid925-C59F3291.jpg

1546447.jpg

Lyfter tråden an aning och undrar hur en connection i CPH är i jämförelse med LHR, FRA eller AMS?

Överväger att testa linjen i juni men har inte flugit transatlantiskt med SAS sedan 2006. Kommer flyga i Y.

Sas har just nu rabatter på resan dit och mankan flyga cph-sfo för ca 4500 kr, från LLA via ARN kostar det ca 6000 kr.

Fast inga platser för poäng ännu :(

Toppen