Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Finns "gamla turen" ARN-ORD-SFO i kombination SAS & United för 4877kr.... På ARN-CPH-SFO är det nog 5490kr som gäller

Ja,
ARN-CPH 500 p
CPH-SFO 5500 p
SFO-CPH 5500 p
CPH-ARN 500 p

Y ger 50% mer poäng än M, så addera 50%.

Det kan ju vara så att det är en viss risk för förväxling här, för visst är det så att SAS Y = Y+ hos många andra & SAS M = Y hos många andra. SAS Y = Economy Extra , SAS M = Economy

Så 12000p i economy & 18000p i Economy Extra om jag fattat allt rätt.

Det kan ju vara så att det är en viss risk för förväxling här, för visst är det så att SAS Y = Y+ hos många andra & SAS M = Y hos många andra. SAS Y = Economy Extra , SAS M = Economy

Så 12000p i economy & 18000p i Economy Extra om jag fattat allt rätt.

Ja det stämmer, termerna används olika beroende på vilket bolag man talar om. Ett plustecken brukar däremot förenkla :)

SAS använder dock M för ekonomi, Y för ekonomi extra och C för business class på boardingkorten, därav min tolkning. :)
(icke att förväxla med bokningsklasserna)

...men man kan inte hitta EB-platser?

För någon dag sedan testade jag att i bonusbokningsrutan skriva CPH och SFO. Systemet kände överhuvudtaget inte igen SFO då.
Idag, alldeles nyss, dök destinationen upp i rutan. Söker man resor i april-maj så verkar det dock som om det inte har laddats in något ännu, för det finns inget alls tillgängligt... Får väl se om det dyker upp något efterhand.

på SAS.se kostar de billigaste biljetterna just nu 4689 SEK CPH-SFO t/r vilket är ett väldigt bra pris!
Som vanligt stämmer inte priserna i annonserna! :)

Det står faktiskt att pris ex är från ARN och därför det är billigare att söka från CPH på den svenska sidan än på den danska.

Toppen