Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Nu går det att boka vissa EB-platser med lite trixande. Gör man en sökning CPH-SFO från april 2013 och framåt så får man inga hits, men om man klickar i matrisen på "boka ordinarie biljetter för poäng" så får man fram många träffar. De flesta är hiskeligt dyra (480000 poäng i business), men ekonomibiljetterna ligger på 70000 tur och retur som lägst, vilket borde vara vad de kostar med en vanlig EB-bokning (jämfört med 60000 till USA:s östkust).

Cash+points biljetter är svindyra om man bara använder poäng och i bästa fall bara en dålig affär. Det är dock inte samma sak som bonusbiljetter och bokas väl i helt andra bokningsklasser.

Cash+points biljetter är svindyra om man bara använder poäng och i bästa fall bara en dålig affär. Det är dock inte samma sak som bonusbiljetter och bokas väl i helt andra bokningsklasser.

Nej jag tror cash+points bokas i samma buckets som vanliga awards, dvs ingen poängintjäning.

Att man inte får poäng vet jag, men jag hade för mig att de bokades i andra bokningsklasser. Nåja, det är en rätt kass affär oavsett.

Hur skulle bolagen kunna hålla reda på vilken biljett som ger poäng eller inte om de bokades i samma buckets som vanliga biljetter? Ja, det är en usel deal. Försöker övertyga en kollega om det som vill använda det till att boka M biljetter till BKK!!!!!!!!!

Finns gott om 747or lagrade i öknen i Kalifornien som det säkert går att få ett bra pris på :)

Victorville Flyby | RobsBlogs

wpid925-C59F3291.jpg

1546447.jpg

Det är väl bara att hyra in en av BA eller Cathay-kärrona som står där. Har aldrig flugit SK-long haul , men av bilder från SK och egna erfarenheter av CX och BA i C, så finns väl inget att förlora. Kan väl inte kosta så många 100 kkr att snabbt lacka om kärran:D

Toppen