Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Nu går det att boka vissa EB-platser med lite trixande. Gör man en sökning CPH-SFO från april 2013 och framåt så får man inga hits, men om man klickar i matrisen på "boka ordinarie biljetter för poäng" så får man fram många träffar. De flesta är hiskeligt dyra (480000 poäng i business), men ekonomibiljetterna ligger på 70000 tur och retur som lägst, vilket borde vara vad de kostar med en vanlig EB-bokning (jämfört med 60000 till USA:s östkust).

Nu går det att boka vissa EB-platser med lite trixande. Gör man en sökning CPH-SFO från april 2013 och framåt så får man inga hits, men om man klickar i matrisen på "boka ordinarie biljetter för poäng" så får man fram många träffar. De flesta är hiskeligt dyra (480000 poäng i business), men ekonomibiljetterna ligger på 70000 tur och retur som lägst, vilket borde vara vad de kostar med en vanlig EB-bokning (jämfört med 60000 till USA:s östkust).

Känns lite buggigt att boka alltså - skulle inte lita på det förrän de riktiga priserna är laddage :)

Känns lite buggigt att boka alltså - skulle inte lita på det förrän de riktiga priserna är laddage :)

70000 för en ekonomibiljett var väl ok, och om det går att boka så ser jag ingen anledning att inte lite på det. Vore intressant att ringa amex-bokningen och se om man kan få en 2-4-1-biljett i business redan nu...

Det går inte att boka Amex förmånen heller. Jag försökte igår och jag fick t o m ett mejl om att det inte går stt boka ännu. Det stod att det kommer att dröja och dom vet inte när det blir möjligt. Detta är urdåligr, speciellt när det är så kort giltighet på Amex förmånen.
Det känns ganska meningslöst att jaga poäng, när dom behövs går dom inte att använda,

Nej, bara vanliga bonusbiljetter går att boka via Amex. Cash+points-biljetter går ju att boka med enbart points, som NiNe skriver, men då är det någon annan algoritm i botten, baserad på pris antar jag (snabb koll för maj 2013 ger att CPH-EWR går att få för 34000p dit och 32000p hem).

Dvs vi kan fortfarande hoppas att det är samma priser för SFO som för östkusten, även om det kanske inte är så troligt.

Det går inte att boka Amex förmånen heller. Jag försökte igår och jag fick t o m ett mejl om att det inte går stt boka ännu. Det stod att det kommer att dröja och dom vet inte när det blir möjligt. Detta är urdåligr, speciellt när det är så kort giltighet på Amex förmånen.
Det känns ganska meningslöst att jaga poäng, när dom behövs går dom inte att använda,

Nu är det väl så att SAS inte kan beskyllas för det. Det är ju inte så att det inte finns platser tillgängliga för poäng, utan att de inte blivit laddade i systemet.

Trevligt nytillskott!
För mig som bor i Stockholm/ Italien gör det dock inte så stor skillnad.. ARN-CPH-SFO med SAS eller ARN-ORD-SFO i kombination SAS & UA känns likvärdigt.. Samma priser, och lika många EB-miles.
Jag tror de flesta resenärer hellre tar bytet i Europa. Dels för att slippa släpa väskan genom tullen i USA, dels slippa extra security. Sedan också slippa en undermålig produkt inrikes i USA. Jag tycker också det är bekvämare att ha ett kort + ett långt flyg än två mellanflyg, men vet att det finns andra åsikter.

Jag tror de flesta resenärer hellre tar bytet i Europa. Dels för att slippa släpa väskan genom tullen i USA, dels slippa extra security. Sedan också slippa en undermålig produkt inrikes i USA. Jag tycker också det är bekvämare att ha ett kort + ett långt flyg än två mellanflyg, men vet att det finns andra åsikter.

Du har nog rätt. Kom även på att om jag flyger från MXP blir det bara ett byte med nya linjen (MXP-CPH-SFO), jag tänkte att jag var tvungen att flyga till ARN först.... Nu blir det iaf likvärdigt med MXP-IST-SFO eller MXP-ZRH-SFO :)

Varför inte flyga till Denver? Från Denver skulle det finnas gott om anslutningar till hela västra USA och jämfört med många andra gateways in USA är komfortfaktorn i Denver rätt bra. Enda är att det väl inte är så många som vill till Denver som slutdestination.?

Varför inte flyga till Denver? Från Denver skulle det finnas gott om anslutningar till hela västra USA och jämfört med många andra gateways in USA är komfortfaktorn i Denver rätt bra. Enda är att det väl inte är så många som vill till Denver som slutdestination.?

Utan minsta aning om hur DEN är för resenärer med premiumförmåner kan jag säga att flygplatsen hör till mina absoluta favoriter. Skulle precis som föreslås långt hellre välja att connecta på DEN är på exempelvis EWR. DEN nås från Europa med LH från FRA och BA från LHR (vilket jag har nyttjat). Vill minnas att Icelandair kör på DEN under säsong (men vilken säsong...?).

Toppen