Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Jag har faktiskt inte koll på det. Du får väl boka en biljett och se vad den kommer ut som - sedan är det ju bara att avboka den igen. :)

Cash+points biljetter är svindyra om man bara använder poäng och i bästa fall bara en dålig affär. Det är dock inte samma sak som bonusbiljetter och bokas väl i helt andra bokningsklasser.

Jag tror att Cath+Points bokas i vanliga bokningsklasser(använder vanlig säljbar Fare basis).
T ex om det billigaste biljetten till Bangkok är H klass ut och W klass hem, så blir bokningsklasserna på Cash+Points boknijng också.

Jag är ganska säker på att det går åtminstone att kreditera de flygningarna till andra FFP än SAS EuroBonus då det inte bokas i t ex X, I, O klasser.

Ah, just ja. Tror det var Roger J som påstod i någon tråd att de styr poängintjäningen till EB via någon magisk flagga.

Du har helt rätt i att det är ganska troligt att det därför skulle gå att kreditera miles till något annat FFP. Detta gör ju det hela till en enbart dålig affär. :)

Ah, just ja. Tror det var Roger J som påstod i någon tråd att de styr poängintjäningen till EB via någon magisk flagga.

Du har helt rätt i att det är ganska troligt att det därför skulle gå att kreditera miles till något annat FFP. Detta gör ju det hela till en enbart dålig affär. :)

Fortförande en mycket dålig affär :) ARN-CPH R/T kostade 56,000 poäng!!!

Dum fråga: Är det många av dessa plan som faktiskt är i flygbart skick eller är det bara en stor skrothög?

De har väl ställt dem där i förhoppningen att kunna använda dem senare eller sälja dem, att det
inte alltid blir så och vissa skrotas istället är en annan femma.
Men uppenbarligen dammar de av och använder en del plan ibland.

Här är en ganska intressant artikel.

British Airways, Cathay Recall Jumbos From California Desert - Bloomberg

Toppen