Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

SAS lanserer ny rute til USA og planlegger samtidig en ny direkterute fra Norge til Houston.
Ny rute fra Norge til Houston er på tegnebrettet. Den vil enten gå fra Oslo eller Stavanger.
Luftkampen om Amerika Aftenposten - Reise

Denna har ju diskuterats förr, men vad ska man ha för flygplan till denna? Måste isåfall vara någon Boeing Business Jet el dylikt. Sätta in en widebody på en sådan rutt känns inte som någon guldgruva även om du fyller en lite business kabin?
 
Det som skulle kunna tala för den är Uniteds hub på IAH som erbjuder bra förbindelser till Karibien med omnejd.

Hoppas verkligen den kommer! Det skulle underlätta för resor till Karibien (som du påpekade) & nordliga delar av sydamerika.

Rutten skulle även göra det möjligt att ta sig till AKL med ett enda byte från OSL i kombination SAS & UNITED (100% miles i eco). Den resan ger över 25.000 miles T/R som EBB & 31.500miles som EBG.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Hoppas verkligen den kommer! Det skulle underlätta för resor till Karibien (som du påpekade) & nordliga delar av sydamerika.

Rutten skulle även göra det möjligt att ta sig till AKL med ett enda byte från OSL i kombination SAS & UNITED (100% miles i eco). Den resan ger över 25.000 miles T/R som EBB & 31.500miles som EBG.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Njaaa, United kommer inte öppna AKL på ett tag..
United cancels Boeing 787-based Houston-Auckland route - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

Dessutom tror jag inte SAS kommer satsa på tunna långlinjer med tanke på deras konstnadsbas...
 
Oj då! Den nyheten har gått mig förbi.... Däremot är det väl möjligt att flyga till SYD via SFO med SAS & United (från CPH)
 
SAS lanserer ny rute til USA og planlegger samtidig en ny direkterute fra Norge til Houston.
Ny rute fra Norge til Houston er på tegnebrettet. Den vil enten gå fra Oslo eller Stavanger.
Luftkampen om Amerika Aftenposten - Reise

Med tanke på hur SAS tänker lösa extra EWR och nya SFO från CPH med befintlig flotta, måste detta i så fall vara en code share med UA där UA håller kärran. Svårt att se SAS få loss mer kapacitet utan större ändringar från andra håll.

UA flyger f.d. CO B767-400or till CDG och AMS från IAH. Undrar på om inte detta hade varit lämpligt på en one-stop-service IAH-SVG-OSL?
 
Toppen