Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Berglund

Medlem
Om det skulle bli via EWR, vad händer med återresan i fallet om vi skulle hoppa över ett eventuellt EWR-IAD-ben?
För att en flygbiljett skall vara giltig krävs det, i princip uteslutande, att man flyger alla de biljetterade sträckorna och i just den ordningen. Att kliva av självmant på det sättet är inte att rekommendera.
 

Homer

Medlem
Nu fick jag ett nytt ändringssms på min referens som innehåller en 737-700. Kan för mitt liv inte se några ändringar i tid eller typ av flyg. Kan man kolla VAD som är ändrat utan att ringa SAS?

mvh nyfiken


Efter att ha fått ändringsmeddelande i dag tittade jag på en bokning och såg,
men jag ser det inte på flighter som ändrats tidigare så det kanske är nytt.


New Flight.jpg
 

Big Birger

Medlem
Har blivit ombokad i dag på två flighter som tidigare var 737. Ingen av dem visar "New flight". Ibland syns det ju "cancelled" och ett alternativ, men för mig ser det ut som om att de bokningarna alltid varit som de blev nu. I det ena fallet, perfekt. Inget konstigt. I det andra fallet, inte så bra. Sitter i kö till SAS för att få hjälp att byta till ett bättre alternativ.
 

Nander

Medlem
99,99% säkerhet blir den canceled. SAS har inte meddelat något om när de börjar flyga till Boston igen. Min gissning är att det tidigast sker till sommartabellen 2022.

Hmm, jag antar att det inte är mycket jag kan göra annat än att vänta och se om den blir inställd?

EDIT: Jag kollade igen, och SAS' hemsida har uppdaterat och säger nu Airbus A340-300. Google säger att dessa har gått i pension. Dåligt tecken antar jag?

...och där ställdes den in! Men fick snabb hjälp av supporten att boka om till ett flyg med Swiss som bara är minimalt sämre, så överlag ändå rätt nöjd.
 
Har haft 737-700 på LLA-ARN i en resa LLA-LAX 9/12 som i dag äntligen blev inställd och jag och döttrarna blev ombokad till 06.00 i stället. Efter ett samtal till kundtjänst lyckades jag boka om till 19.35 kvällen innan. Blir en natt på Comfort hotel. Lätt värt det jämfört med att stiga upp 04.00...
 

Griffin

Medlem
Har en award-flygning till IAD i december där de nu bytt till A340, så det är ju dåliga nyheter. Kommer egentligen spendera huvuddelen av resan i New York och står i begrepp att boka andra praktiska detaljer kring resan, tex hotell. Vad är rimlig förväntan på flygresan? Ombokad via ex EWR? Senare datum för avresa känns inte troligt mht att även hemresan har en A340 tilldelad i nuläget. Om det skulle bli via EWR, vad händer med återresan i fallet om vi skulle hoppa över ett eventuellt EWR-IAD-ben?

Idag kom ändringen, ombokad till dagen efter både ut och hem!
 

rsimon

Medlem
Fått ännu fler ändringar i min mileage run till ZRH i december. Nu har jag ett ben ARN-OSL och sedan ZRH-CPH-ARN, lol. Riktigt dåligt med flyg och det mesta blandar in Swiss om man kollar SAS hemsida i dag på denna rutt. Ska jag ha några förhoppningar att få min Plus Pro ombokat till direkt LX-metall på SK-nummer och få fyra gånger poäng?
 

mha321

Medlem
Fått ännu fler ändringar i min mileage run till ZRH i december. Nu har jag ett ben ARN-OSL och sedan ZRH-CPH-ARN, lol. Riktigt dåligt med flyg och det mesta blandar in Swiss om man kollar SAS hemsida i dag på denna rutt. Ska jag ha några förhoppningar att få min Plus Pro ombokat till direkt LX-metall på SK-nummer och få fyra gånger poäng?

Du får inte 4x poänh om det är LX metall. Och det lär du definitivt inte kunna snacka dig till.

Det blir svårt nog att snacka dig till en ombokning till LX med vanliga poäng men där finns en teoretisk chans. Men det hjälper ju inte poängen.
 
Toppen