Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

marbe166

Medlem
Har redan kollat på det alternativet, men då min slutdestination är Borås så hamnar jag på en restid på över 5h och i slutändan så är jag knappt en halvtimme tidigare hemma än i jmf med det sena flyget från CPH och till en merkostnad av 1100:-

Men tack för tipset och kreativt förslag! :) Borde ha skrivit att jag redan hade kollat upp tåget som alternativ och tyvärr strukit det alternativet redan.

Ta tåget över till Malmö och sen envägshyrbil därifrån? Hertz enväg Malmö-Borås finns för ca 1700 kr.
 

ptotheg

Medlem
Nu är min SK401 08:10 9/12 åter i sökbarhet, går ej att boka, fortsatt 737-800. Fortfarande inte flyttad till annan flight.
 

Attachments

  • 89502836-BD09-4DF8-B368-D3617A20C3F9.jpeg
    89502836-BD09-4DF8-B368-D3617A20C3F9.jpeg
    36,5 KB · Visningar: 88

Nander

Medlem
Hur orolig ska man vara om det inte står någon flygplanstyp alls utan bara "Flygplan"? Gäller specifikt BOS-CPH den 4:e december (SK928).
 

Nander

Medlem
enligt expert flyer är det en a321neo men... alla klasser är nollade.

Hmm, jag antar att det inte är mycket jag kan göra annat än att vänta och se om den blir inställd?

EDIT: Jag kollade igen, och SAS' hemsida har uppdaterat och säger nu Airbus A340-300. Google säger att dessa har gått i pension. Dåligt tecken antar jag?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hur orolig ska man vara om det inte står någon flygplanstyp alls utan bara "Flygplan"? Gäller specifikt BOS-CPH den 4:e december (SK928).

Hmm, jag antar att det inte är mycket jag kan göra annat än att vänta och se om den blir inställd?

EDIT: Jag kollade igen, och SAS' hemsida har uppdaterat och säger nu Airbus A340-300. Google säger att dessa har gått i pension. Dåligt tecken antar jag?
99,99% säkerhet blir den canceled. SAS har inte meddelat något om när de börjar flyga till Boston igen. Min gissning är att det tidigast sker till sommartabellen 2022.
 

Nander

Medlem
99,99% säkerhet blir den canceled. SAS har inte meddelat något om när de börjar flyga till Boston igen. Min gissning är att det tidigast sker till sommartabellen 2022.

Tack - det låter ju som det då, ja. Otroligt frustrerande att SAS inte bara kan ställa in den direkt då så att jag kan få dem till att omboka till ett alternativ (särskilt eftersom det är med poäng, och poängplatser ju inte finns i oändlighet).
 

ptotheg

Medlem
Nu fick jag ett nytt ändringssms på min referens som innehåller en 737-700. Kan för mitt liv inte se några ändringar i tid eller typ av flyg. Kan man kolla VAD som är ändrat utan att ringa SAS?

mvh nyfiken
 

Mr Basic

Medlem
Tack - det låter ju som det då, ja. Otroligt frustrerande att SAS inte bara kan ställa in den direkt då så att jag kan få dem till att omboka till ett alternativ (särskilt eftersom det är med poäng, och poängplatser ju inte finns i oändlighet).
Instämmer! Sitter i samma sits med utresa till Boston 1/12. Började som A321neo, blev ”flygplan” och därefter A340 men inte inställd….:mad:
 
Toppen