Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

KalleSus

Medlem
Även 737-800 från ARN ut i Europa känns som en "default" likt -700. Har en flygning med 737-800 från ARN till DUS i nov som inatt blev ändrad till CRJ, så det är ju mer hoppfullt. Tror inte SAS kommer stationera några 737-800 på ARN. Bara i undantagtagsfall som SAS kommer flyga 737-800 från LPA till ARN, då kärran går OSL-LPA-ARN-OSL.
Det tycks vara lördagar från just 8:e januari och fram till tidtabellsskiftet i slutet av mars.
 

Sennah27

Medlem
Det verkar vara stora förändringari schemat för got-cph under höst/vinter. Har liknande problem för mina föräldrar som ska vidare från cph där deras flyg också är737-700 och i dagsläget ej bokningsbart.
Verkar som om man får ta sig upp till Arlanda från Västsverige för att kunna resa vidare under de närmaste månaderna.
Eller boka Lufthansa.
 

eddo

Medlem
Tycker det känns konstigt att SK5 LLA - ARN den 17 dec ska flygas med 737-800? Inte sett något annat än A319/A320/A320Neo/CRJ på den sträckan sedan väldigt länge. Bokade för länge sedan i våras, tänkte inte så mycket på det då eftersom flighten var så långt fram i tiden (tror till och med jag frågade om det här i tråden).

Är egentligen inte så orolig för inställd flygning. Fortfarande bokningsbar och allt ser normalt ut på seatmap. Även om den skulle ställas in så lär jag utan problem hitta någon annan tid samma dag/dagen innan som funkar. Mest bara intresserad över varför SAS skulle flyga 737-800 på den sträckan? Och om inte, varför skulle de överhuvudtaget har lagt in den flygplanstypen på en sträcka som aldrig går med den flygplanstypen?

EDIT: inser nu i efterhand att detta är lite OT. Hoppas det är okej ändå, kändes som en "för liten" fråga för att den ska förtjäna en egen tråd...
 
Last edited:

Mackan-j

Medlem
Snabba ändringar nu, har en resa till San Francisco som blev ändrad förra veckan från 320neo och a330 till 737-700 och a340. Nu precis ändrad tillbaka som det var innan men med längre tid mellan flygen i Köpenhamn
 

Peterb

Ny medlem
Ja även för mig trillade det in ändringar idag igen, nu är både dit och hemresa skjutna en dag framåt och med ”riktiga flygplan”.
 

P-L

Medlem
Kollade sas.se för status på flygningarna MMX-ARN samt CPH-ARN-MMX och där finns ingenting alls som matchar med mina flighter. Vilket stämmer bra överens med att de ändrades till 737 för ett tag sen. Utöver detta är min ARN-ORD officiellt inställd (RIP Diamondförlängning)! Återstår att se om man kan få poängen för resan för att säkra upp guldet iaf... Är det mail till diamondsupporten som gäller?
 

P-L

Medlem
Kollade sas.se för status på flygningarna MMX-ARN samt CPH-ARN-MMX och där finns ingenting alls som matchar med mina flighter. Vilket stämmer bra överens med att de ändrades till 737 för ett tag sen. Utöver detta är min ARN-ORD officiellt inställd (RIP Diamondförlängning)! Återstår att se om man kan få poängen för resan för att säkra upp guldet iaf... Är det mail till diamondsupporten som gäller?

Citerar mig själv för att lägga till:

"Kan SAS ersätta mig för missad intjäning av poäng på grund av en inställd flygning eller av att jag blev ombokad till ett annat flygbolag inom Star Alliance?

Ja, för resor som planeras före den 31 oktober 2021 kan SAS ersätta dig för missad förtjänst av Baspoäng. Detta gäller om din flygning med SAS eller Widerøe ställdes in eller om du blev ombokad till ett annat flygbolag inom Star Alliance."


Happ, gäller bara tills 31a oktober, min avgång är i november. Nån som vet om detta blivit förlängt förr?
 

rob74

Medlem
T ex 2/12 säljs det biljetter på SK025 (Kiruna-Umeå-Arlanda) och det står att den flygs med B737-700...
 
Toppen