Har en resa till Washington/Chicago (gillar nattavgången hem över Atlanten) GOT-CPH-IAD / ORD-CPH-GOT inbokad 10-14 november. Fick mail om ändring i bokningen och såg att flyget GOT-CPH (klassiska matarkärran SK443) den 10/11 med avgångstid 09:40 var inställd och istället är det fakirflyg 06:55 som gällde. Kändes underligt, SK443 brukar ju alltid vara välbesökt.
Nåväl, tänkte att det blir väl en natt på Scandic Landvetter innan så man slipper köra 2 timmar mitt i natten till Landvetter.
Såg sedan att flygplanet på nya rutten SK433 med avgångstid 06:55 var Boeing 737-700. Började därför ana oråd...
Gick därför in på
SAS | Boka flyg med flexibla biljettalternativ och kollade vad det fanns för andra flyg att välja på.
Då är SK433 inte ens bokningsbar på webbsidan.
Finns inget direktflyg GOT-CPH den dagen alls förutom en kärra med Cityjet kl 11:00 som inte funkar för anslutningen till SK925 till USA:s östkust.
Likadant på hemresan, en enda direktflight CPH-GOT och "min" matarkärra SK438 med avgångstid 14:15 som alltid brukar ta hem mig från USA sista hoppet över Öresund mellan CPH-GOT är borta från bokningssystemet. Fast jag inte fått någon ombokning på den... MEN på bokningen står det *trumvirvel* 737-700 så man kan ju räkna ut med rumpan och en kritbit att den där hemresan kommer inte bli helt "kosher".
Lite oklart om det är en prao som fått feeling och raderat flighter eller om det är något allvarligare "schedule change"...
Men tänker att whatever - avvaktar till nästa vecka, står ju att jag har 15 dagar på mig att "either confirm, rebook or apply for a refund or a voucher" så de kanske hinner fundera ett varv till innan jag avbokar resan och tar en LH-kärra över (förutsatt att USA bestämmer sig för hur de ska hantera inresorna för Schengenpassagerarna). Vad tror ni?