Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
Jag har inte brytt mig så mycket under året om de ca 10 bokningar som har ändrats till 737-700.
Har reagerat nu när 6 avgångar under maj-juli har ändrats.
Jag skrev ett mail till SAS Diamond, och skrev alla bokningsreferenser som var ändrad, vissa bara på ett av leggen och andra båda leggen.
Fick ett god dag yxskaft svar att flygen var inte inställda utan planerade att flygas.
Skrev ett nytt mail där jag tog skärmbild och visade varför jag vet att flygen kommer att bli inställda

Här kommer redigerat utdrag av mailen

XXXXX - I den mån det går blockerar vi mittenplatserna på flygen, detta kan ske på alla olika flygplanstyper.
Det är inte enbart på 737-700 avgångarna, det sker på väldigt många avgångar i förstahand i Skandinavien och även Europa
.
Vist har jag som EBD fått blockat mittsäte men det sker först 5-1 dag före avgång inte har jag sett en hel maskin som har blockade mittsäten trotts pandemin!
Bifogade följande bild
upload_2021-4-7_12-35-28.png


Undrade varför alla 737-700 var fullbokade och att det fanns platser på Airbus avgångarna fick inget svar

upload_2021-4-7_12-38-29.png



XXXXX - Berlin till Arlande den 12:e juni är i dagsläget fullbokad, vi har endast en avgång denna dagen och den är slutsåld.
Samma som för föregående bokning, om ändring kring detta sker meddelar vi dig via mail men i dagsläget är denna avgång inte inställd
.

Jag bifogade följande bild, konstigt att alla lördagsavgångar är fulla även midsommardagen!
upload_2021-4-7_12-33-13.png


Har fler av gångar med samma svar trotts att det inte finns avgångar på SAS hemsida, skickade skärmbilder
XXXXXX - Även här är alla avgångarna slutsålda för både tur och retur, om flyget ställs in meddelar vi dig via mail.

XXXXXX- Även här är alla avgångarna slutsålda för både tur och retur, om flyget ställs in meddelar vi dig via mail.

XXXXXX- Även här är alla avgångarna slutsålda för både tur och retur, om flyget ställs in meddelar vi dig via mail.


Avslutning på mailet som gjorde mig lite fundersam, uppenbarligen ville hon bli av med mig


Om du redan nu vill se på alternativ för ombokning behöver du ringa oss på 0770-727 727 då det är dem som hanterar ombokningar.
Men i dagsläget är ingen av dina avgångar inställda och om det ändras kommer vi att meddela dig via mail.

Jag förstår att du önskar ett annat svar men detta är all information vi har och det enda vi kan ge ut. Jag kan inte ge dig information som jag inte har.
Ingen hos oss har den information du söker, oavsett vem du kontaktar är detta den information vi har. Hade vi haft mer information så hade jag självfallet gett dig denna.


Om du har klagomål vänder du dig till Customer Care, dem når du här:
http://www.care.flysas.com/selfservice/feedbackform/

Ha en fin dag!

Detta var mitt sista mail till SAS

Tack för svaret, tråkigt att ni inte säger sanningen till kunderna.
Eller är det så att du inte är informerad om 737-700, det kan vara svårt med interninformation i stora bolag.
Ha en trevlig vår


Jag har skrivit i en vänlig och trevlig torn, det som gör mig besviken på svaren både ni och jag vet att dessa avgångar kommer till 99,99% att annullerades .
Jag blir så besviken när SAS inte talar sanning till mig, jag har över 1500 flygningar med SAS och alltid försvarat bolaget när någon har klagat.

Jag tycker att ni som har fått ändringar till 737-700 skriver till SAS och ber om alternativ bokning , de måste då upptäcka att resenärerna har uppmärksammat detta med 737-700.
 

mha321

Medlem
Det är ju nästan så man undrar om det faktiskt inte är en policy, utan helt enkelt någon/några på backoffice som hittat på en egen lösning och inte talat om det för någon. Typ "om jag lägger om de som jag ska hålla under bevakning till 737-700 så är det enklare för mig att söka fram dem i systemet sedan". Och därmed aldrig nerskrivet och informerat om...

Kundtjänst kan ju hitta på egna svar och lösningar hela tiden, så varför inte backoffice...
 
Min tanke är att påtala att vi har genomskådat detta så att det kanske kan sippra ner till rätt avdelning på SAS. Tror inte dom själva fattar hur korkat detta är.

Jämför med en grossit jag jobbat med som sätter ett # framför artikelnummer som ska utgå. Alla kunder har redan listat ut detta och slutar då handla den varan...
 

igelkotten

Medlem
Jag har inte brytt mig så mycket under året om de ca 10 bokningar som har ändrats till 737-700.
Har reagerat nu när 6 avgångar under maj-juli har ändrats.
Jag skrev ett mail till SAS Diamond, och skrev alla bokningsreferenser som var ändrad, vissa bara på ett av leggen och andra båda leggen.
Fick ett god dag yxskaft svar att flygen var inte inställda utan planerade att flygas.
Skrev ett nytt mail där jag tog skärmbild och visade varför jag vet att flygen kommer att bli inställda

Här kommer redigerat utdrag av mailen

XXXXX - I den mån det går blockerar vi mittenplatserna på flygen, detta kan ske på alla olika flygplanstyper.
Det är inte enbart på 737-700 avgångarna, det sker på väldigt många avgångar i förstahand i Skandinavien och även Europa
.
Vist har jag som EBD fått blockat mittsäte men det sker först 5-1 dag före avgång inte har jag sett en hel maskin som har blockade mittsäten trotts pandemin!
Bifogade följande bild
Visa bifogad bild 117669

Undrade varför alla 737-700 var fullbokade och att det fanns platser på Airbus avgångarna fick inget svar

Visa bifogad bild 117670


XXXXX - Berlin till Arlande den 12:e juni är i dagsläget fullbokad, vi har endast en avgång denna dagen och den är slutsåld.
Samma som för föregående bokning, om ändring kring detta sker meddelar vi dig via mail men i dagsläget är denna avgång inte inställd
.

Jag bifogade följande bild, konstigt att alla lördagsavgångar är fulla även midsommardagen!
Visa bifogad bild 117668

Har fler av gångar med samma svar trotts att det inte finns avgångar på SAS hemsida, skickade skärmbilder
XXXXXX - Även här är alla avgångarna slutsålda för både tur och retur, om flyget ställs in meddelar vi dig via mail.

XXXXXX- Även här är alla avgångarna slutsålda för både tur och retur, om flyget ställs in meddelar vi dig via mail.

XXXXXX- Även här är alla avgångarna slutsålda för både tur och retur, om flyget ställs in meddelar vi dig via mail.


Avslutning på mailet som gjorde mig lite fundersam, uppenbarligen ville hon bli av med mig


Om du redan nu vill se på alternativ för ombokning behöver du ringa oss på 0770-727 727 då det är dem som hanterar ombokningar.
Men i dagsläget är ingen av dina avgångar inställda och om det ändras kommer vi att meddela dig via mail.

Jag förstår att du önskar ett annat svar men detta är all information vi har och det enda vi kan ge ut. Jag kan inte ge dig information som jag inte har.
Ingen hos oss har den information du söker, oavsett vem du kontaktar är detta den information vi har. Hade vi haft mer information så hade jag självfallet gett dig denna.


Om du har klagomål vänder du dig till Customer Care, dem når du här:
http://www.care.flysas.com/selfservice/feedbackform/

Ha en fin dag!

Detta var mitt sista mail till SAS

Tack för svaret, tråkigt att ni inte säger sanningen till kunderna.
Eller är det så att du inte är informerad om 737-700, det kan vara svårt med interninformation i stora bolag.
Ha en trevlig vår


Jag har skrivit i en vänlig och trevlig torn, det som gör mig besviken på svaren både ni och jag vet att dessa avgångar kommer till 99,99% att annullerades .
Jag blir så besviken när SAS inte talar sanning till mig, jag har över 1500 flygningar med SAS och alltid försvarat bolaget när någon har klagat.

Jag tycker att ni som har fått ändringar till 737-700 skriver till SAS och ber om alternativ bokning , de måste då upptäcka att resenärerna har uppmärksammat detta med 737-700.

Att SAS blockerar mittsäten, vare sig innan eller nu under pandemin, är ju den absolut största lögnen. Det har aldrig stämt. Jag flyger inte SAS längre sedan augusti ifjol pga just hur det packas in folk, vare sig det är Go eller Plus.
 

ZZZebra

Medlem
Min tanke är att påtala att vi har genomskådat detta så att det kanske kan sippra ner till rätt avdelning på SAS. Tror inte dom själva fattar hur korkat detta är.

Jämför med en grossit jag jobbat med som sätter ett # framför artikelnummer som ska utgå. Alla kunder har redan listat ut detta och slutar då handla den varan...

Men är det verkligen så dåligt för oss?

Jag tycker det är bra med indikationen 737-700. Jag befarar nämligen att alternativet inte är att informera oss/kunderna mera utan att de hittar på någon annan markering för flygningar som sannolikt ställs in och som vi inte kan se. Så för mig är det en försämring eftersom jag då inte har en aning förrän jag får mejlet. Har fem flygningar i maj som sannolikt kommer att ställas in och jag vet det och kan planera för det även om jag inte kan göra något åt det.

Visst är det irriterande att det inte går att boka om, men för mig är irritationen mindre att veta det nu än att få beskedet lite drygt två veckor innan avgång.
 

Lagerman

Medlem
Har nu fått information efter telefonsamtal med Diamondsupport och kopplat till detta. Har en resa i Juli ARN-OSL-FAO som blivit ändrad till 737-700 från ursprungliga CRJ90/A32N.
Killen på support sa helt öppet att det inte säljs biljetter "just nu" p.g.a. osäkerhet om avgångarna. Mest troligt är att flighterna (om de sltälls in) kommer att göra det ca en månad före avgång. Då blir vi ombokade till andra flighter (dagen före eller efter). Om det ställs in inom 2 v före avgång har vi möjlighet att bli ombokade inom alliansen på samma resedatum. Är bokad (med mig själv som huvudbokare) i ett sällskap på 6 personer.
Det ska bli intressant och se hur dem sköter detta.
 

HCas

Medlem
Helt otroligt att SAS inte bara ägnar sig åt rena bedrägerier utan också låter sin kundtjänst ljuga kunderna rakt upp i ansiktet när sakförhållandena ifrågasätts. Nästan så man undrar om de inte har gett upp hoppet om framtiden och bara inväntar konkursen? För varför skulle man annars anstränga sig så till den milda grad för att reta upp tidigare trogna kunder?
 
Fått min bokning i juni till Split ombokad till 737-700 från A320neo. Jag som varnade mina medresenärer för att boka Norwegian även om det var billigare... Pest eller kolera känns det som nu...

Går fortfarande att boka flightsen via SAS appen och då står det A319...

Har bokat en segelbåt en vecka och resterande delen av betalningen om drygt 25k måste betalas i slutet på april för att inte förlora bokningen.
 
Helt otroligt att SAS inte bara ägnar sig åt rena bedrägerier utan också låter sin kundtjänst ljuga kunderna rakt upp i ansiktet när sakförhållandena ifrågasätts. Nästan så man undrar om de inte har gett upp hoppet om framtiden och bara inväntar konkursen? För varför skulle man annars anstränga sig så till den milda grad för att reta upp tidigare trogna kunder?
Tror du på fullaste allvar att detta är en komplott och kundtjänst är instruerade att ljuga? Låter lite väl konspiratoriskt i mina öron. Mha321 har ju en teori som låter betydligt vettigare i så fall.
 
Helt otroligt att SAS inte bara ägnar sig åt rena bedrägerier utan också låter sin kundtjänst ljuga kunderna rakt upp i ansiktet när sakförhållandena ifrågasätts. Nästan så man undrar om de inte har gett upp hoppet om framtiden och bara inväntar konkursen? För varför skulle man annars anstränga sig så till den milda grad för att reta upp tidigare trogna kunder?

Halvtomt? glaset... ;)
 
Toppen