About

SAS ändrar till 737-700

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 21 September 2020.

1. Håller med dig helt. Men till Lufthansas "försvar" så ställde dom också in flera flygningar som jag var bokad på i påskhelgen med bara 15 dagars varsel.

2. Taggen

Taggen Medlem

Har en bokning till Kiruna i Juli med 737-700. På det första kontaktförsöket var det stopp med standardsvaret att flighten måste ställas in först. Pust...

3. Sir Karlsson

Sir Karlsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar hur länge SAS kan undanhålla oss resenärer sanningen ?

Min konversation idag med Diamondsupporten endast 15 minuter mellan första frågan och sista svaret.
    Jag
    Vi har en resa inbokad 202106xx AGH VBY som Ni ser är vår anslutning ARN VBY ej längre bokningsbar, vad betyder detta för oss ?
    SAS
    Enligt det jag kan se så är SK0083 ARN-VBY i dagsläget fullbokat och det är inga ledigt platser kvar, detta är anledningen till att den inte visas på hemsidan just nu. Flighten i sig skall dock gå som planerat och jag ser just nu inga ändringar i er bokning på era flighter jämnfört med det som du bifogat.
    Jag
    Tack för snabb återkoppling - blev orolig när vi är de enda som bokat plats samt att det är seatblock och ändrad flygplanstyp till 737-700 från ATR 72.
    SAS
    Om avgångstiden ändras eller ett flyg blir inställt så meddelar vi dig via mail om detta, men i dagsläget är det som min kollega skrev inga ändringar i tid och ingen av flygen är inställda.
    Jag
    Jag vill inte vara dryg MEN ”alla” vet ju att flygningar som ändras till 737-700 i Sverige blir inställda 20-15 dagar innan avgång.
    Om ursprungsflighten skulle vara ATR72 som vi bokade för tre veckor sedan är det i mitt tycke helt osannolikt att det är utsålt på en 737-700.
    Är det inte bättre att SAS är ärliga mot oss trogna kunder ?
    SAS
    Det är inte säkert att flygningen ställs in bara för att det byter till den flygplanstypen, vissa avgångar avgår enligt utsatt tid medans andra ställs in.
    I detta fall behöver du avvakta information om att flygningen ställs in för att det ska vara aktuellt, just nu så är den planerad att gå som vanligt.

To be continued

Jönsson, Olle K, 011430121 och 3 andra gillar detta.
  4. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Istället för att klaga om och om igen här på forumet, skulle man inte kunna logga ett antal gånger detta händer, och sen gå till ARN?

011430121 och KalleSus gillar detta.
  5. Jag har bytt strategi nu och istället för att direkt ringa och försöka boka om när SAS har ändrat till 737-700 så låter jag bokningen bara vara. Detta eftersom att chansen ändå är ganska stor att man bokar om till en annan avgång som sen också blir inställd, och jag orkar inte sköta SAS jobb...

Tongen2 gillar detta.
  6. Tongen2

Tongen2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan väl "slå vad" med SAS?
    Canceled flights | SAS
    Nu sökte jag inte alla datum varje dag till och från Visby men en hel drös var ju inställda. Så den listan, som är deras egna bevis på att flighten faktiskt är inställd, + vetskapen om B737 = sannolikheten för inställt flyg är ganska hög.
    Du kan väl fråga dom nästa gång du ringer vilken flygplanstyp som var tänkt att gå på de där fighterna som blev inställda... om du orkar argumentera dvs, för det leder väl troligtvis inte till något heller säkert.
    Tråkigt är det i vilket fall :(

Sir Karlsson gillar detta.
  7. Tongen2

Tongen2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket du förmodligen hade gjort redan om SAS nu inte hade haft denna "strategi" så att säga...

8. Daniel Brage

Daniel Brage Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick nyligen ARN-ATH i juni ändrat från A320neo till 737-700. Idag ändrat tillbaka till A319...

Autonom och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att summera tråden

- Flygplansbyte till B737-700 indikerar att aktuell flygning är en stark kandidat att ställas in, men det är inte skrivet i sten
    - Kundtjänst har ingen koll (eller vill åtminstone inte säga bu eller bä)

Olle K, airbus380.se, Tomas E och 1 annan gillar detta.
  10. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här. Hoppas återresan ändras från -700 med. För några dagar sen gick det inga flyg alls till Aten med SAS 1-27 juni men nu verkar det vara tillbaka lite igen.

Dela sidan