Undrar hur länge SAS kan undanhålla oss resenärer sanningen ?
Min konversation idag med Diamondsupporten endast 15 minuter mellan första frågan och sista svaret.
Jag
Vi har en resa inbokad 202106xx AGH VBY som Ni ser är vår anslutning
ARN VBY ej längre bokningsbar, vad betyder detta för oss ?
SAS
Enligt det jag kan se så är SK0083 ARN-VBY i dagsläget fullbokat och det är inga ledigt platser kvar, detta är anledningen till att den inte visas på hemsidan just nu. Flighten i sig skall dock gå som planerat och jag ser just nu inga ändringar i er bokning på era flighter jämnfört med det som du bifogat.
Jag
Tack för snabb återkoppling - blev orolig när vi är de enda som bokat plats samt att det är seatblock och ändrad flygplanstyp till 737-700 från ATR 72.
SAS
Om avgångstiden ändras eller ett flyg blir inställt så meddelar vi dig via mail om detta, men i dagsläget är det som min kollega skrev inga ändringar i tid och ingen av flygen är inställda.
Jag
Jag vill inte vara dryg MEN ”alla” vet ju att flygningar som ändras till 737-700 i Sverige blir inställda 20-15 dagar innan avgång.
Om ursprungsflighten skulle vara ATR72 som vi bokade för tre veckor sedan är det i mitt tycke helt osannolikt att det är utsålt på en 737-700.
Är det inte bättre att SAS är ärliga mot oss trogna kunder ?
SAS
Det är inte säkert att flygningen ställs in bara för att det byter till den flygplanstypen, vissa avgångar avgår enligt utsatt tid medans andra ställs in.
I detta fall behöver du avvakta information om att flygningen ställs in för att det ska vara aktuellt, just nu så är den planerad att gå som vanligt.
To be continued
Klicka för att utvidga...