igelkotten
Medlem
Pga av hur SAS agerat på sistone så blev det BA Club Europe för nästa resa till Sverige. Noterade också att SAS i november inte hade direktflyg LHR-ARN på de lördagar jag tittade på.
Då såg jag en ändring med SAS från ZRH-ARN, det är ett anslutnings flyg som nu är en 737-700, vi kommer med Swiss från SIN, klockan 06,15, har inte hört något från dem att anslutnings flyget är inställt.
SAS maskinen är borttaget och går inte att boka på SAS hemsida och söker man på Swiss SIN-ARN får man upp en anslutning från ZRH klockan 12,25 till ARN med Swiss
Inte hört något från Swiss ännu, blir förmodligen att slå ihjäl ytterligare två timmar i ZRH, om resan överhuvudtaget blir av, Swiss har tagit bort sina avgångar till SIN, men verkar ha lagt in dem igen från vintertabellen.
Har man rätt att avboka resan när anslutnings flyget är inställt, det är ca 8 veckor kvar till resan
Visa bifogad bild 113614
Betald resa som är bokad hos Swiss.Jag är rätt övertygad om att du inte kommer in i Singapore om 8 veckor, kommer också gälla transit. Så resan i sig själv kommer inte äga rum är min gissning.
Du borde kunna få resan avbokat vid att inte godkänna det alternativ som du har fått. Ring Swiss om det är deras bokning.
när man försöker ändra BER så söker den tydligen på TXL.
*Pling*
Important information about your SAS booking ######
Nu är ett B737-700 leg på GOT-WAW-GOT [ARN-CPH] ändrat till en avgång med A320neo.
Är SAS inne och läser tråden och agerar proaktivt?
Nu är det ”bara” CPH-GOT kvar med B737-700, något knivigare då det inte finns alternativ som passar med WAW-CPH.
Jag som inte är van SAS resenär [eller *A för den delen], ombokning till LH, är det aktuellt då de har flighter WAW-[connection i Tyskland]-GOT?
Som sagt ”intressant” att det händer just nu precis idag.
Nej, fast lägre sannolikhet att något ändras.När det är mindre än 14 dagar kvar till avresa och fortfarande A320neo, är det safe då? Vill ju boka hotell![]()