Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
Då såg jag en ändring med SAS från ZRH-ARN, det är ett anslutnings flyg som nu är en 737-700, vi kommer med Swiss från SIN, klockan 06,15, har inte hört något från dem att anslutnings flyget är inställt.
SAS maskinen är borttaget och går inte att boka på SAS hemsida och söker man på Swiss SIN-ARN får man upp en anslutning från ZRH klockan 12,25 till ARN med Swiss
Inte hört något från Swiss ännu, blir förmodligen att slå ihjäl ytterligare två timmar i ZRH, om resan överhuvudtaget blir av, Swiss har tagit bort sina avgångar till SIN, men verkar ha lagt in dem igen från vintertabellen.

Har man rätt att avboka resan när anslutnings flyget är inställt, det är ca 8 veckor kvar till resan

upload_2020-9-27_11-22-39.png
 

Senator

Moderator
Då såg jag en ändring med SAS från ZRH-ARN, det är ett anslutnings flyg som nu är en 737-700, vi kommer med Swiss från SIN, klockan 06,15, har inte hört något från dem att anslutnings flyget är inställt.
SAS maskinen är borttaget och går inte att boka på SAS hemsida och söker man på Swiss SIN-ARN får man upp en anslutning från ZRH klockan 12,25 till ARN med Swiss
Inte hört något från Swiss ännu, blir förmodligen att slå ihjäl ytterligare två timmar i ZRH, om resan överhuvudtaget blir av, Swiss har tagit bort sina avgångar till SIN, men verkar ha lagt in dem igen från vintertabellen.

Har man rätt att avboka resan när anslutnings flyget är inställt, det är ca 8 veckor kvar till resan

Visa bifogad bild 113614

Jag är rätt övertygad om att du inte kommer in i Singapore om 8 veckor, kommer också gälla transit. Så resan i sig själv kommer inte äga rum är min gissning.

Du borde kunna få resan avbokat vid att inte godkänna det alternativ som du har fått. Ring Swiss om det är deras bokning.
 

011430121

Medlem
Jag är rätt övertygad om att du inte kommer in i Singapore om 8 veckor, kommer också gälla transit. Så resan i sig själv kommer inte äga rum är min gissning.

Du borde kunna få resan avbokat vid att inte godkänna det alternativ som du har fått. Ring Swiss om det är deras bokning.
Betald resa som är bokad hos Swiss.
 

GOTBound

Medlem
*Pling*
Important information about your SAS booking ######

Nu är ett B737-700 leg på GOT-WAW-GOT [ARN-CPH] ändrat till en avgång med A320neo.

Är SAS inne och läser tråden och agerar proaktivt?
Nu är det ”bara” CPH-GOT kvar med B737-700, något knivigare då det inte finns alternativ som passar med WAW-CPH.

Jag som inte är van SAS resenär [eller *A för den delen], ombokning till LH, är det aktuellt då de har flighter WAW-[connection i Tyskland]-GOT?

Som sagt ”intressant” att det händer just nu precis idag.

*Pling* Important information about your SAS booking ######

Nu är det sista B737-700 leget på GOT-WAW-GOT [CPH-GOT ] ändrat till CRJ-900 och avgången framflyttad 5 minuter från CPH.
Optimismen återvänder och det ser ut som denna resa faktiskt kommer bli av.
 

Homer

Medlem
Jag har en 737-700 VIP Plus bokning i december, det går att boka om utan kostnad men jag får bara 3 datum att välja på
går jag till Mina bokningar - SAS kan jag välja vilket datum som helst, men då får jag betala
mellanskillnad.
 

Nea

Medlem
Tack vare den här tråden uppmärksammade jag att två flyg i slutet av oktober för resa GOT-ARN-UME-GOT har ändrats till 737-700 och även försvunnit från bokning. Pratade med SAS som hävdade att de tillfälligt stoppat bokning och inte kunde säga något mer. Då tider för den resan spelar mindre roll (förutom att jag reser med barn och vill undvika långa byten) så bestämde jag mig för att avvakta.

Värre är att jag samtidigt kollade upp resan GOT-UME 20dec, den har inte bytt flygplanstyp men finns inte längre att boka. Även där var svaret att det var tillfälligt stoppad och att jag kunde ju boka om då det är Sas plus pro biljetter om jag ville, men det kostar mellanskillnad och de kan ju inte säga om vilka plan jag bör boka om till som kommer att gå... Känns riktigt risigt
 
Toppen