Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

GOTBound

Medlem
Systrar och bröder, ser ut som om SAS har kört igenom bokningsläget idag på kommande avgångar jag har fått ändringar under juli, augusti, september

Ändringar från A320neo till CRJ vissa och självklart några har ändrats till 737-700
Ett litet tipps kolla dina bokningar.
Ja, de kör på så servrarna glöder, min bokning till BCN är uppdaterade två gånger idag…

Utöver senareläggningen av CPH-BCN som jag nämnt tidigare så är även ARN-GOT på vägen hem nu ändrat från A320neo till CRJ-900.
 

Fredde18

Medlem
Systrar och bröder, ser ut som om SAS har kört igenom bokningsläget idag på kommande avgångar jag har fått ändringar under juli, augusti, september

Ändringar från A320neo till CRJ vissa och självklart några har ändrats till 737-700
Ett litet tipps kolla dina bokningar.
Japp, en uppdatering senare i appen så skiftade ena flighten från crj900 till 737-700. Det var hemresan från Pula via Köpenhamn till Arlanda. Första legget till Kastrup verkar nu vara i farozonen. Hoppas kunna få knipa direktflighten hem (som var onödigt mycket dyrare vid bokningstillfället) i stället. Även om vår resa syns i appen går den inte längre att boka via SAS hemsida. Det får bli ett samtal i morgon!
 

NotRyan

Medlem
Japp, en uppdatering senare i appen så skiftade ena flighten från crj900 till 737-700. Det var hemresan från Pula via Köpenhamn till Arlanda. Första legget till Kastrup verkar nu vara i farozonen. Hoppas kunna få knipa direktflighten hem (som var onödigt mycket dyrare vid bokningstillfället) i stället. Även om vår resa syns i appen går den inte längre att boka via SAS hemsida. Det får bli ett samtal i morgon!
Ha inte för stora förhoppningar om inte flighten är inställd, även om inte du kan se den på hemsidan kommer dom med största sannolikhet att säga att den skall gå och att dom visst kan sälja platser på flighten. Jag hoppas dock att jag har fel!
 

GOTBound

Medlem
Ja, de kör på så servrarna glöder, min bokning till BCN är uppdaterade två gånger idag…

Utöver senareläggningen av CPH-BCN som jag nämnt tidigare så är även ARN-GOT på vägen hem nu ändrat från A320neo till CRJ-900.
Den här var ny för mig [när jag klickar på länken till bokningen i mailet från SAS angående schedule change]:
FED35B3B-20D0-46BE-98F0-16F796DE1E90.png
 

fcx

Medlem
SAS-award ombokad till 737-700. Istället för att hitta nya alternativ så blev det avbokning och istället en revenuebokning på Lufthansa companion deal. Tar man hänsyn till poängvärdet så gick det ungefär jämnt upp, fast det blir riktigt porslin ombord istället.
 

011430121

Medlem
Segt... kanske SAS kör en pre-emptive schemaresning utifall allt spår ur igen map. Deltavarianten...
Vi får 9h kortare tid för vår weekendresa, vilket är lite trist, typ hela fredagen från lunch försvinner förutom middagen, men slipper 10h väntan på CPH [EDIT: inte ens Eventyr kan kompensera för en sådan väntan].
Jag är lite osäker på vad som egentligen händer när vi trycker på notisen på från appen, om systemet uppfattar det som ändringen är accepterad då jag inte fått sms eller mail om ändringen?

Du behöver inte göra något, har man inte hört av sig inom 5 dagar betyder det att man accepterat ändringen.
Jag noterade igår när jag fick mail om ändringar att man nu har 15 dagar på sig att acceptera ändringen, för något/några år sedan 10 dagar ändrades därefter till 5 dagar och nu är det 15 dagar.

upload_2021-7-6_8-20-31.png
 

GOTBound

Medlem
Kort sagt kan man säga såhär:
Ändras avtalet har du rätt att inte acceptera dessa ändringar. Då bryts avtalet i sin helhet och din prestation, ofta betalning, ska då återbetalas i sin helhet.
Tack.
Flygbolagen hittar ju på lite egna regler kring detta med hur många timmars ändring det rör sig om för refund, men det är bra input det du skriver om att avtalet bryts vid minsta ändring.

I detta fall tänker jag hålla på mitt svar till SAS tills dag 14 map. Deltavariantens spridning.
 
Toppen