Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

KalleSus

Medlem
Jag tänkte nog lite på kopplingen mellan fotbollförbundet och Malmö Aviation och den helreklammålade maskinen SE-DSU.
Men både maskinen och Malmö Aviation är ju borta sen några år.

En nyhet, som återför oss lite till ämnet, är att SE-RJX ska åter i trafik i morgon måndag enligt norska uppgifter.
Se-RJX är ju den enda 737 som har den nya målningen.
Så ytterligare en 737-700 som kan sätta myror i huvudet på oss!
 

Tur-Ture

Medlem
...och nu blev resan en dag kortare då SAS bokade om utresa till den 29'e via OSL istället för bokade 28'e. Märkligt eftersom det finns massor av platser via CPH (revenue dock) den 28'e, hade det inte varit det naturliga att dom bokat om vi CPH då...Nåväl, sitter i telefonkö sedan 15 minuter nu, ger det 15 till, sen får jag försöka i morgon istället.


...efter att ha suttit i telefonkö (utan att veta köplats) i 25 minuter så svarade en dansk agent, jag berättade att min resa blivit förkortad med ett dygn då flyget OSL-KEF den 28/7 först blivit 737-700 och sedan inställt. När jag sa att det fanns platser via CPH den 28'e sa han att han inte kunde se sådant och sa att han måste koppla vidare till en kollega...sen sa det klick och jag hamnade i kön igen och fick knappa in EBG nummer etc...när det var gjort så hade jag plats 5 i kön och fick vänta ca 20 minuter innan en ny agent svarade. Den här kvinnan "L" var nog den mest kompetenta, lugna och sansade SAS agenten jag pratat med, allt löste sig, hon förklarade alla stegen hon gjorde och förklarade varför det tog tid allt på ett otroligt proffisionellt sätt. Min tanke efteråt var att jag kanske blev kopplad till en kö för "krångliga" ärenden där agenter med relevant kunskap svarar...eller så var det bara tur..
 

GOTBound

Medlem
Jag fick precis en notis appen att flyg blivit inställt, nu ser det ut så här, nu verkar SAS boka om iallafall [CRJ-900 kl 06:20 fram tills nu]
8EDBA1D0-1696-45A4-984C-0C8502018F10.jpeg


EDIT: Drivern verkar vara SK1585 som fått ändrad avgång från 08:00 till 15:20, så i detta fall lite flyt att SK1439 ställdes in och blev B737-700.
 

Maja

Medlem
Jag fick precis en notis appen att flyg blivit inställt, nu ser det ut så här, nu verkar SAS boka om iallafall [CRJ-900 kl 06:20 fram tills nu]
Visa bifogad bild 119599
Jag hade samma avgång den 2 augusti från GOT-CPH, men först var det flyttat till ett mycket senare flyg för att nu ser jag även att de tidigarelagt hela flighten GOT-MXP med 2 dagar!

Det passar oss inte alls och jag orkar inte bråka längre så jag avbokade hela resan istället.

Det tråkiga är att det finns en avgång GOT-LIN istället som hade gjort att vi kommit fram 1,5h senare än usprungsbokningen, men istället blev vi ombokade så vi kom fram 7h senare för att sedan plötsligt få samma avgångstider men två dagar tidigare! Då det är en award så kan ändå fundera hur de har resonerat. Det finns nämligen inga poängplatser kvar på något avgång, så varför flytta oss 2 dagar tidigare?

Jag gav upp fullständigt och får ta en resa till Milano en annan gång. Kanske lika bra då smittotalen verkar gå upp en del i Italien och det
 

GOTBound

Medlem
Jag hade samma avgång den 2 augusti från GOT-CPH, men först var det flyttat till ett mycket senare flyg för att nu ser jag även att de tidigarelagt hela flighten GOT-MXP med 2 dagar!

Det passar oss inte alls och jag orkar inte bråka längre så jag avbokade hela resan istället.

Det tråkiga är att det finns en avgång GOT-LIN istället som hade gjort att vi kommit fram 1,5h senare än usprungsbokningen, men istället blev vi ombokade så vi kom fram 7h senare för att sedan plötsligt få samma avgångstider men två dagar tidigare! Då det är en award så kan ändå fundera hur de har resonerat. Det finns nämligen inga poängplatser kvar på något avgång, så varför flytta oss 2 dagar tidigare?

Jag gav upp fullständigt och får ta en resa till Milano en annan gång. Kanske lika bra då smittotalen verkar gå upp en del i Italien och det

Segt... kanske SAS kör en pre-emptive schemaresning utifall allt spår ur igen map. Deltavarianten...
Vi får 9h kortare tid för vår weekendresa, vilket är lite trist, typ hela fredagen från lunch försvinner förutom middagen, men slipper 10h väntan på CPH [EDIT: inte ens Eventyr kan kompensera för en sådan väntan].
Jag är lite osäker på vad som egentligen händer när vi trycker på notisen på från appen, om systemet uppfattar det som ändringen är accepterad då jag inte fått sms eller mail om ändringen?
 
Last edited:

Maja

Medlem
Segt... kanske SAS kör en pre-emptive schemaresning utifall allt spår ur igen map. Deltavarianten...
Vi får 9h kortare tid för vår weekendresa, vilket är lite trist, typ hela fredagen från lunch försvinner förutom middagen.
Jag är lite osäker på vad som egentligen händer när vi trycker på notisen på från appen, om systemet uppfattar det som ändringen är accepterad då jag inte fått sms eller mail om ändringen?

Himla trist ang. 9h kortare weekendresa! Ingen aning ang notisen och ev. accepterande så kan inte råda dig där. Vet inte om jag varit helt blind, men när jag fick mail om schemaändringen för vår utrea GOT-CPH-MXP så är jag 99,9% säker att det vara samma datum, men mycket sämre tider. Konstaterade mest då att det var inte mycket att göra så saken och det troligen ändå inte blir någon resa p.g.a Deltavarianten etc.

Nu upptäckte jag i helgen att resan plötsligt var flyttad och avgången var 2 dagar tidigare! Det blev spiken i kistan fullständigt och jag tryckte på avboka.

Upptäckte en schemaändring gällande ANA i oktober som gjorde att alla anslutningar inte fungerade längre, men ingen notis, sms eller mail. Bokade om hela resan idag och frågade när denna ändring hade skett. 24 juni enligt killen. Har svårt att se att det skulle stämma då jag har varit inne flera gånger sedan dessa och uppdaterat mina olika bokningar och då har det inte stått något.

Oavsett så är systemen inte att lita på (längre). :(
 

011430121

Medlem
Segt... kanske SAS kör en pre-emptive schemaresning utifall allt spår ur igen map. Deltavarianten...
Vi får 9h kortare tid för vår weekendresa, vilket är lite trist, typ hela fredagen från lunch försvinner förutom middagen, men slipper 10h väntan på CPH [EDIT: inte ens Eventyr kan kompensera för en sådan väntan].
Jag är lite osäker på vad som egentligen händer när vi trycker på notisen på från appen, om systemet uppfattar det som ändringen är accepterad då jag inte fått sms eller mail om ändringen?
Du behöver inte göra något, har man inte hört av sig inom 5 dagar betyder det att man accepterat ändringen.
 
Toppen