Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

P.E.

Medlem
"SAS presschef Elisabeth Manzi låter uppsluppen när Expressen når henne vid 22-tiden.
- Haha, du ska inte läsa in för mycket i min röst säger hon. Det är fortfarande intensiva förhandlingar och vi har inte kommit fram till något avtal som är påskrivna.
Men ser det ut som att man börjar närma sig varandra?
Jag kan inte gå in på detaljer."

Från Expressens liverapport.
Följ utvecklingen kring SAS här | Nyheter | Expressen | Senaste nytt - Nyheter Sport Nöje TV
 

Viking75

Medlem
Jag är inte säker på att det är en så stor skuld. Man måste även värdera det goodwill-värde de för med sig. Finns EB-skulden upptagen som en separat post i balansräkningen någonstans?


Ja den finns med i någon utan "nötterna" kraftigt nervädread om jag inte minns fel. (har ej bokslutet här hemma) Ingen större skuld på papper men i verkliheten så ser det ju annorlunda ut. Dock har du helt rätt i den enorma mervärden samt lojaliteten som det skulle medföra om man tog över programmet.
 
Tror du "SAS Finland" kan komma att erbjuda delar av SAS nuvarande flygande personal anställning?
Självklart på ingångslön längst ner på lönetrappan som nyanställd.
Det måste ju vara en enorm fördel att använda sig av ett befintligt ägt bolag med giltigt AOC, med färdig förhandlade personal villkår för kabin och piloter.
Ett mer lämpligt namn skulle kunna vara "SAS Airline Systems" eller varför inte "Scandinavian"?

Är det dessutom inte så att arbetslösa som tackar nej till ett nytt arbete där man är kvalificerad inte får någon akassa på 90 dagar?
 
Last edited:

airborn

Medlem
sitter med 4 award bokningar i C med SK de närmaste 4 månaderna, två till PVG samt två till IAD som kommer att försvinna. det värsta är att jag har andra flyg/hotell inbokade vidare så då blir det bara att boka in sig "därbak" på ett annat bolag.

Jag har iallafall precis lyckats boka 10 nätter på scandic rum för 200.000p. har fått bekräftelse och allt, men vet inte om det kommer att gälla vid KK. Iallafall värt ett försök. Skulle SK vara kvar är det bara att avboka och föra tillbaka poängen..
 

Ubbe

Medlem
Man börjar skriva om inställda flyg på Facebook. Nått flyg från HEL till Cph som meddelats vara inställt i morgon..
 
?

???? ???

Guest
Om jorden inte går under 2012/12/12 så vill jag att SAS ska vara kvar! Går jorden under så skit samma, men det kommer nog inte hända! Håller tummarna, båda och foten!
 

Palazzi

Medlem
Jag är inte säker på att det är en så stor skuld. Man måste även värdera det goodwill-värde de för med sig. Finns EB-skulden upptagen som en separat post i balansräkningen någonstans?

Jag måste erkänna att jag inte riktigt greppat hur man bokför dessa poängskulder.

Jag tror iofs goodwillen bara är en faktor för de som ändå har en del poäng på kontot. Den totala skulden är troligen MYCKET större än så...

Hur många kunder sitter inte på 1-5.000 värdelösa poäng? Om det är 100.000personer (av totalt 250.000 EB-medlemmar) blir det säkert minst 250.000.000p...

Jag antar att man inte bara kan spara poängen för de personer som har mycket poäng... men jag vet inte...
 

Johan1

Medlem
Om jorden inte går under 2012/12/12 så vill jag att SAS ska vara kvar! Går jorden under så skit samma, men det kommer nog inte hända! Håller tummarna, båda och foten!

Älskar ditt nick, men varför skulle jorden gå under just det datumet? Sluta lyssna på alla foliehattar, dom har haft fel om alla silverarkar och all annan skit :D
 
Toppen