Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Älskar ditt nick, men varför skulle jorden gå under just det datumet? Sluta lyssna på alla foliehattar, dom har haft fel om alla silverarkar och all annan skit :D

Loggar in genom Facebook. :) ingen seriöst direkt om jorden går under men, om inget annat händer så tycker jag att SAS borde vara kvar!

Det finns väl inga KF flyg längre.. SAS Finland bokar väl under SK

Det trodde jag också, men om man tittar på avgångar från ARN, CPH och OSL så listas KF-flighter. Ibland som codeshare med SK. I vissa fall är KF-flighten inställd och SK-flighten kvar. I vissa finns ytterligare en KF-flight som ska gå. Jag fattar inget.

Jag är inte säker på att det är en så stor skuld. Man måste även värdera det goodwill-värde de för med sig. Finns EB-skulden upptagen som en separat post i balansräkningen någonstans?

1347 MSEK i 2011 års balansräkning

2,8 miljoner medlemmar varav ca 800000 i Sverige

Last edited:
Tycker att det är lite tragiskt att många postar inlägg om sina poäng som de riskar att mista i samband med en ev konkurs och sedan förfasar sig över att inte kunna sitta i C på sina bokade bonus resor. Snälla tänk på personalen och den fasa/pina som de genomgår just nu. Jag kommer också att hamna i en besvärlig situation då jag har bokat bonusresa för hela familjen till Thailand under jul helgen och har förbetalat hotell m.m Detta är ett mindre problem just nu. Så snäll sluta gnälla om er missade poäng och fundera istället hur det känns för sas personalen.

Last edited:
Det trodde jag också, men om man tittar på avgångar från ARN, CPH och OSL så listas KF-flighter. Ibland som codeshare med SK. I vissa fall är KF-flighten inställd och SK-flighten kvar. I vissa finns ytterligare en KF-flight som ska gå. Jag fattar inget.

http://www.sas.se/Misc/Services/Ar-flyget-i-tid/

När jag kollar på alla avgångar från HEL i morgon ligger de dubbelt, både med SK och KF. Alla KF är cancellerade. Dubletter i systemet som har röjts bort kanske?

Tycker att det är lite tragiskt att många postar inlägg om sina poäng som de riskar att mista i samband med en ev konkurs och sedan förfasar sig över att inte kunna sitta i C på sina bokade bonus resor. Snälla tänk på personalen och den fasa/pina som de genomgår just nu. Jag kommer också att hamna i en besvärlig situation då jag har bokat bonusresa för hela familjen till Thailand under jul helgen och har förbetalat hotell m.m Detta är en mindre problem just nu. Så snäll sluta gnälla om er missade poäng och fundera istället hur det känns för sas personalen.

I slutändan är alla sig själv närmast. Likaväl som att du bryr dig om dina familjemedlemmar som e.v kan förlora jobbet. Och jag om mina 300k poäng och bokade flyg :/

22.40 Enligt obekräftade uppgifter till Danska TV2 har SAS fått förlängd tidsfrist. Nordea och Swedbank är inställda på att stödja SAS tills tidigt i morgon.

Toppen