Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Det är nog inte helt enkelt att räkna fram vad en "korrekt" värdering av skulden är. Det är ju tex inte speciellt intressant att titta på alla småslattar som folk har råkat få när de flög UME-ARN en gång för 3 år sedan. Dessa kunder tillför antagligen inte speciellt mycket värde heller. Men de kunder som har en ansenlig mängd poäng är också troligen viktiga kunder.

Jag misstänker att dessa kunder är värda mer än den ev skuld de andra kunderna medför...

(Känner att mitt resonemang brister, klockan är snart 06 här och jag börjar bli rätt sliten...)

Jag tror att du kommer med fel siffror.
Jag tror det finns många fler medlemmar i EB än 250000 Tror du kan gånga den siffran med 10

Jag måste erkänna att jag inte riktigt greppat hur man bokför dessa poängskulder.

Jag tror iofs goodwillen bara är en faktor för de som ändå har en del poäng på kontot. Den totala skulden är troligen MYCKET större än så...

Hur många kunder sitter inte på 1-5.000 värdelösa poäng? Om det är 100.000personer (av totalt 250.000 EB-medlemmar) blir det säkert minst 250.000.000p...

Jag antar att man inte bara kan spara poängen för de personer som har mycket poäng... men jag vet inte...

Ett eventuellt scenario vid konkurs och nystart är ju att man vill ha "kvar/skapa" bonusprogram och låter EB medlemmar konvertera poäng till "nya eB", så att man iallafall får behålla en del? Ex vis allt under 10000 försvinner. Över det halveras eller något?? Som good will och för att vinna lojala resenärer framöver.

När tusan skall vi få besked 00 ?...

Jag tror att du kommer med fel siffror.
Jag tror det finns många fler medlemmar i EB än 250000 Tror du kan gånga den siffran med 10

Det har du troligen rätt i. Jag hörde en siffra förut. 2.500.000 låter onekligen rimligare:p Det gör dock värderingen ännu svårare, och mindre troligt att poäng överförs.

Toppen