Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Det första konkreta som händer lär väl vara att man tvingas tanka planen kontant...kan tänka mig att ett antal bränsleleverantörer börjar fundera på kreditlinorna....

När Swissair slog igen sägs det att många Rolexklockor förvann från duty free lagren på flygplanen - gällde ju att täcka utebliven lön...och ta sig hem....

Till #Matsson
Köpte du några aktier idag?
Har du tur kommer det ut lite ..rykte snart från förhandlingarna idag....som kanske höjer din % chans att göra pengar:)
_________________________________________________________________________________________________
Om nu allt skulle "bli fel" nästa vecka och SAS gör KK, är det några *A flyg som kommer iväg från Skandinavien då alla utan Swiss tror jag använder SGH(SGS) som partner??

Börjar faktiskt få fjärilar i magen, trodde inte det men ena dottern pluggar i CA och har en retur i december och en ToR med SK till vårterminen + att jag en bonusresa för mig, hustrun och våra två grabbar i februari till IAD med förbetalda hotell, Amtrak o hyrbilar... Dottern är jag minst orolig för iof om det inte innebär problem att biljetterna är betalda med mitt Amex, skulle ju vara jävligt surt att losa dem med tanke på att hon lånar alla slantar på CSN..
Men jag tror ju på SAS... Men jag vet inte om jag tror på fackföreningarna på SAS, har ganska taskig uppfattning om fackföreningar nuförtiden jäkligt mycket navelskådning i den branschen.

Jag gillar reklamen på sas.se "Boka först, fråga sen" :)

sas.JPG

Rickard Gustafsson gräver en allt djupare grop och styr SAS dit likt en kamikaze-pilot.

Har han en fungerande fallskärm om planet störtar? Eller följer han resten av besättningen i en eventuell krasch?

Det är inte utan att man funderar över hur VD-avtalet i SAS ser ut.... :confused:

Toppen