Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

palmen

Moderator
Klart media vittrar blod och driver på nu, men att det var media som dödade SAAB och som dödar SAS nu...kom igen, skärpning. Varken SAS eller SAAB började må dåligt för att media började jaga dem.

Säger inte att det är medias fel, men det är en hel del felaktigheter som cirkulerar och rena osanningar som vi konstaterat. Både SAS och SAAB har själva satt sig i denna sits, det kan ingen förneka.
 

NyfikenGrau

Medlem
palmen, jag menade mest hur "Tim" argumenterar, som att media skulle låtit bli att prata om att SAAB inte gick med vinst, för då kanske fler hade köpt SAAB etc.
Jag är den först att skriva under på att media är gamar och att DI har behandlat SAS orättvist från början till slut och kan gå med på att vissa felaktiga rubriker i nuläget kan få rätt många att sluta köpa biljetter. Men det får nog klassas mer som aktiv dödshjälp än rent mord.


Intressant, behöver SAS inte spara så mycket som de säger?

En kilde siger til netavisen, at forhandlingsklimaet er forbedret, efter SAS skal have oplyst til fagforbundene, at kravene til medarbejderne i spareplanen ikke er ultimative.
 

Viking75

Medlem
Jag fårstår heller inte varför man inte gått ut med det här? Det är enligt mig realistiska krav man ställer!! Inte roligt för de anställda, men långt ifrån de negativa artiklar som fråmkommit i pressen. Det här måste gå att lösa mellan fack och SAS.
Jag har lagt en köporder på SAS direkt.
 
Toppen