Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Kan inte SAS besluta att omedelbart ändra sin bokföring till nya EU lagen och redovisa pensionsskulden från och med måndag? Det borde väl sätta bolaget i KK...
 

agehall

Medlem
Jag håller med er. Visst kommer facken att gnälla hela veckan ut, men jag tror att om de kommer att fatta att det är på riktigt och gå med på det hela i slutändan. -Annars mister ju alla jobben!
 

Matsson

Medlem
Jag spelar aldrig på roulette eller hästar för den delen. Däremot lever jag i hyfsad välmåga på väl övervägda investeringar och någorlunda matematiskt kalkylerade risker. Jag anser att SAS aktie till dagens kurs är ett bra köp förutsatt att konkurs på söndag undviks.
 

Oscwo

Medlem
Jag spelar aldrig på roulette eller hästar för den delen. Däremot lever jag i hyfsad välmåga på väl övervägda investeringar och någorlunda matematiskt kalkylerade risker. Jag anser att SAS aktie till dagens kurs är ett bra köp förutsatt att konkurs på söndag undviks.

Självklar är det en bra investering om bolaget inte går i konkurs men det är där roulette-liknelsen kommer in i bilden. Blir det konkurs förlorar du alla pengar, annars dubblar du dem antagligen.
 

Matsson

Medlem
En matematiskt kalkylerad risk kan innebära total förlust eller 4-5dubblat insatt kapital...........Rött/svart på rouletten ger bara dubbla insatsen
 
Toppen