Chrille
Medlem
Vet inte hur trovärdigt info man får från AB men enligt deras WEB-sida har pilot facken sagt ja på alla punkter som SAS ställt för dem.![]()
Cabin crew, cross-check and report please.
Vet inte hur trovärdigt info man får från AB men enligt deras WEB-sida har pilot facken sagt ja på alla punkter som SAS ställt för dem.![]()
Vet inte hur trovärdigt info man får från AB men enligt deras WEB-sida har pilot facken sagt ja på alla punkter som SAS ställt för dem.![]()
Cabin crew, cross-check and report please.
Gå till sasgroup.net så tittar du väl direkt i hästens mun
2012-11-18
SAS: Negotiations continue today, Sunday
Intense negotiations have taken place over the past few days. Unfortunately no agreement with any of the unions has yet been reached.
Negotiations are continuing, and as previously announced, there must be a solution before the SAS Board of Directors meets later today, Sunday. At the meeting, the Board will decide if the conditions for implementing the plan exist. Full implementation of the plan is a condition for the banks and the major owners to provide access to the necessary funding. Until the Board meets, intensive work will continue to reach an agreement on new collective agreements and thus to secure the future of SAS.
SAS Corporate Communications
SAS Press office: +46 8 797 2944
------------------------------------
Hälsning från loungen i Hongkong på väg från Kina till Kina!
Det är väl rätt att jämföra med DY eftersom dom flesta som går från SAS vid konkurs kommer att söka jobb just där.
Ge mig ett bra skäl om varför anställda på ett icke-lönsamt bolag ska ha bättre arbetsvillkor(inkl. lön) än anställda på ett lönsamt bolag?
Vi pratar inte om något statligt bolag här.
Jag stödjer inte Norwegian sätt att anställa folk, men ett icke-lönsamt bolag inte har så mycket val än att skära ner kostnaderna.
Vad skulle annars vara relevant? Jämförelser med Nextjet där PILOTERNA går in på 16000kr i heltidslön?
Jag har ingen insyn hur det ser ut för piloterna faktiskt. Tänker mer som helhet. Jag är av den åsikten att stater inte ska syssla med dåliga anställningskontrakt som exempelvis Norwegian gör när man anställer i skatteparadis, har inhyrd arbetskraft från bemmaningsföretag (vilket bidrar till att fel & brister kanske inte rapporteras in då man är rädd för repressalier)
Överlag är jag rädd att i framtiden kommer det här bidra till fler olyckor.