Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Tror problemet ligger i att du kört top-up via Curve om jag får spekulera lite. Varför inte köra från underliggande MC direkt? Vad är vinsten annars?

@andersson.j Har du hört av Dig till Curve då? Jag har fått upp min limit till £50000/år vilket räcker alldeles utmärkt då jag måste underhålla mitt Elite också.

Spendade nära limit nu några månader och körde utöver alldagliga köp även ganska dyra hotell (bytte från Amex till till Curve vid utcheck, reserverade belopp kan krångla på revolut/curve) och restaurangräkningar mm i flera länder så det är ett tips då de även tittar på VAD du spendar på. Hört om folk som fått upp limiten ännu mer.

På Revolut ligger jag nu på 30-40k i månaden utan problem och kan som sagt köra över cashbacken och överföra till konto om jag vill. Dock bara fyllt på pund från Curve och laddat på direkt från andra underliggande kort. Kanske ett problem kan ligga där för folk?
Cashbacken från Curve till Revolut?

Edit: Verkar inte så nu när jag såg ditt senaste inlägg :p

Yes exakt, cashback från köp mm via Curve, registrerat kortet som UK hos Revolut. Använder dock enbart Revolut via Curve men fortsatt UK reg. Ingen top-up via andra valutor där.

Yes exakt, cashback från köp mm via Curve, registrerat kortet som UK hos Revolut. Använder dock enbart Revolut via Curve men fortsatt UK reg. Ingen top-up via andra valutor där.
Misstänker du har Metal får man cashback på den summan hos Revolut? Annars finns det väl ingen mer fördel eller?

Jag tog ut 300 SEK från en ATM på ICA. Det verkar dock som de räknat på 26 £. Jag hade pengar i mitt SEK konto. 320,55 drogs från SEK kontot. Vet att jag får en växlingsavgift på helgerna men varför om jag har pengar i SEK?

IMG_1941.jpg

Jag tog ut 300 SEK från en ATM på ICA. Det verkar dock som de räknat på 26 £
Kan du inte av misstag godkänt växling till kortets lokala valuta(gbp) ? Det ser nästan ut så. I så fall så är det ju inte revolutionen fel.

Nästan alla atm försöker ju att lura på en dessa växlingar nu för tiden.

Kan du inte av misstag godkänt växling till kortets lokala valuta(gbp) ? Det ser nästan ut så. I så fall så är det ju inte revolutionen fel.

Nästan alla atm försöker ju att lura på en dessa växlingar nu för tiden.
Tack! Det är mycket möjligt. Läste inte särskilt noga. Skall tänka på det nästa gång.

Har någon lyckats ladda TravelWallet med Euro från Revolut? Går det eller endast SEK som funkar?

Det är ju faktiskt en intressant möjlighet om TW inte kör kampanj på växling igen nästa månad. Frågan är bara om Revolut då spärrar kontot? Metal ger då lite (nästan obefintligt men ändå) cashback också som betalar delar av avgiften. Jag vet att TW spärrar kontot med top-up mot Revolut så tveksamt om det går andra vägen. Jag undrar också om någon testat?

Toppen