Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

@gneken Inget speciellt? Ursäkta mig men Fri f/x genom bägge oavsett om Du växlat genom Revolut innan samt GBIT som nu senast vid DP helgen hos SAS MC tyckte jag personligen var helt lysande. Jag drog in sjukt mycket extra gratispoäng denna gång genom två veckor med dubbla poäng tillbaka i tid genom köp på Revolut som flyttades till SAS MC!
Nu hänger jag inte med. För att slippa FX-avgift genom Curve så belastar väl Curve underliggande kort i SEK? Om underliggande kort har FX-avgift eller ej spelar väl ingen roll?

@gneken Inget speciellt? Ursäkta mig men Fri f/x genom bägge oavsett om Du växlat genom Revolut innan samt GBIT som nu senast vid DP helgen hos SAS MC tyckte jag personligen var helt lysande. Jag drog in sjukt mycket extra gratispoäng denna gång genom två veckor med dubbla poäng tillbaka i tid genom köp på Revolut som flyttades till SAS MC!
Ja, jag tänkte på just ordet ”tillsammans”.
GBIT struntade jag i att nämna just för att det hade funkat med vilket bankkort som helst för att sedan flytta till SAS MC Premium.

• Gilla
Reactions: M.K
Bra sammanställning!

Att betala räkningar eller fylla på Revolut från SAS MC är dock något SEB ogillar. Använder man det för mycket kan de sänka limitsen. En otydlig och oskriven regel.

Vad är "för mycket"? Min plan var väl att mer eller mindre uteslutande använda mitt MC för top ups på Revolut, och sen ha Revolut som primärt kort för att få upp spenden, men det känns ju som en dålig plan om man riskerar sänkta limits hos SEB.

Vilken strategi är bäst? Räcker det att man kör enstaka köp med MC eller bör man dela spenden 50/50? Hur tänker ni andra?

Bra sammanställning!

Vad är "för mycket"? Min plan var väl att mer eller mindre uteslutande använda mitt MC för top ups på Revolut, och sen ha Revolut som primärt kort för att få upp spenden, men det känns ju som en dålig plan om man riskerar sänkta limits hos SEB.

Vilken strategi är bäst? Räcker det att man kör enstaka köp med MC eller bör man dela spenden 50/50? Hur tänker ni andra?
Varför inte köra direkt på SAS MC? Är det för att du är mycket utomlands?

Varför inte köra direkt på SAS MC? Är det för att du är mycket utomlands?

Nej, det är mest för att Revolut är det bättre kortet. Säkerhetsinställningar direkt i appen, enkelt att sätta/justera limits, notiser vid trx, inga avgifter vid uttag mm.
Så jag hade velat lägga MC hemma.

Sen kör jag Nordic Choice MC för tillfället. SEB som utgivare där med, så jag antar att de ogillar beteendet på det kortet också.
(Kan ju inte låta bli när man snart är lifetime gold :) Men SEN blir det SAS MC.)

Nej, det är mest för att Revolut är det bättre kortet. Säkerhetsinställningar direkt i appen, enkelt att sätta/justera limits, notiser vid trx, inga avgifter vid uttag mm.
Så jag hade velat lägga MC hemma.

Sen kör jag Nordic Choice MC för tillfället. SEB som utgivare där med, så jag antar att de ogillar beteendet på det kortet också.
(Kan ju inte låta bli när man snart är lifetime gold :) Men SEN blir det SAS MC.)
Du tänker så, tycker annars jag känner mig väldigt trygg med SEB-Kort som utgivare, de har alltid kontaktat mig när de sett något misstänkt, och de gånger de har gjort det har set faktiskt varit så att mitt kort blivit skimmat.

Men just det dör med notiser går ju inte att då till direkt, där är det ju väldigt fördelaktigt med Curve eller Revolut.

’Puffar’ min fråga igen då jag är nyfiken på hur ni använder Revolut.

Hur fördelar ni spend på ert underliggande MC och Revolut?
Delar ni upp trx-typer (viss typ av köp som alltid går till ett kort)?
Nån som kör enbart top-ups på MC och bara använder Revolut?

4 kort genom Curve? o_O Förstår att det är lite pussel att hålla jämn spend. Blir ju en del växlande...

Har än så länge bara NCMC + Revolut genom Curve, men signade upp på TW igår.
Vanliga hemmaköp (2p/100kr) är kanske inte värt besväret men Curve kanske kan göra det värt besväret ändå...? :rolleyes:
Värt att testa iaf...

Inte värt. Jag kör trots allt enligt huvudregeln i SE Amex Elite med 20p/kr där det går förutom NCC som bara rör hotellkostnader plus en annan sak. ;)Jag mixar annars för att slippa f/x påslag,

Last edited:
Toppen