Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

gneken

Medlem
Har någon testat att sätta in pengar på sitt Revolut-konto i en sedelinsättningsautomat och vet om det är möjligt? Det vore ju ett bra sätt att växla in överblivna sedlar när man ska resa hem från semestern.

Hmm hoppas jag förstått rätt, i de svenska automaterna bör det väl åtminstone inte funka då endast banker med avtal med Bankomat kan sätta in, jag med danske bank får snällt gå till Forex för att sätta in.
 

palmen

Moderator
Någon som känner till om det finns några kampanjer för tillfället för att skaffa premium eller metall?
Eller räckre det gott och väl med standard till att börja med för att känna på hur det fungerar?
 

gneken

Medlem
Någon som känner till om det finns några kampanjer för tillfället för att skaffa premium eller metall?
Eller räckre det gott och väl med standard till att börja med för att känna på hur det fungerar?
Tror du kan börja med standard. Den två kampanjer jag sett är Game On kampanjen för ett års gratis metall samt att de under black friday hade 25% rabatt på premium modellen.
 

DanielKif

Medlem
Någon som känner till om det finns några kampanjer för tillfället för att skaffa premium eller metall?
Eller räckre det gott och väl med standard till att börja med för att känna på hur det fungerar?
Vill du ha en inbjudningslänk så säg till.
Varken den som bjuder in eller blir inbjuden får något men kan skicka en länk om du vill. Kanske ger något i framtiden.
 

M.K

Medlem
@palmen jag har fortsatt inte kunnat motivera mig till mer än standard med spend på 20-40k i månaden. Det finns lite extra värt att betala för. Jag tog även upp detta med svenska country managern när vi träffades på ett möte.

Metall har jag snart med Amex. Gratis loungeacess likaså. £400 i ATM med gratis Curve/Revolut räcker normalt för mig per månad.

Med många resor till icke-Amex länder utanför EU/ESS och större behov av cash finns det dock värde med 1% cashback och £600 i uttagsgräns.
 

palmen

Moderator
@palmen jag har fortsatt inte kunnat motivera mig till mer än standard med spend på 20-40k i månaden. Det finns lite extra värt att betala för. Jag tog även upp detta med svenska country managern när vi träffades på ett möte.

Metall har jag snart med Amex. Gratis loungeacess likaså. £400 i ATM med gratis Curve/Revolut räcker normalt för mig per månad.

Med många resor till icke-Amex länder utanför EU/ESS och större behov av cash finns det dock värde med 1% cashback och £600 i uttagsgräns.
Skulle man ha större spend utanför EU skulle det kanske finnas lite värde i det hela, men för det har jag redan Amex Platinum som har bättre kickback enligt mig.
 

M.K

Medlem
Det tycker jag också. Jag har ansökt om byte till nya Plat efter en lång tids funderande då 25eb/100sek samt de utmärkta försäkringarna gör det till en bra deal. Flyg/hotell utomlands körs på detta framöver.

En kul extrahobby med Revolut metal vore dock valuta trading. Köra en större summa fram och tillbaka med nya autoväxlingen. Möjligt jag testar detta om jag får ett bra testerbjudande någon gång.
 
Toppen