J
jumbooze
Guest
Jag har nu deras premium men inte metal och detta kommer upp i min app.palmen skrev:Är det deras bästa kort man får då gratis?Klicka för att utvidga...
Vet ej om den är riktad.
Jag har nu deras premium men inte metal och detta kommer upp i min app.palmen skrev:Är det deras bästa kort man får då gratis?Klicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Man kör en kampanj nu att om man värvar fem medlemmar så får man gratis metal kort.Klicka för att utvidga...
Nej inte ännugneken skrev:Nu fick jag också detta, blir att försöka få över lite folkHar du försökt dig på detta?Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Jag vill kunna ta ut 200 USD från mitt Revolut en lördag utan avgifter. Därför tänkte jag föra över motsvarande 200 USD från min SEK-pott (jag har satt in 5000 SEK) under dagtid en fredag och sedan selektivt ta 200 USD från USD-potten (inte SEK-potten). Vet någon hur man gör detta?Klicka för att utvidga...
Men det är alltså möjligt att ha både 200 USD och ca 3100 SEK innestående samtidigt? Hur gör man en sådan överföring?crown skrev:Revolut tar automatiskt ut i USD om du har 200 USD innestående och försöker ta ut 200 USD. Skulle du däremot ta ut 201 USD så kommer den ta hela beloppet från SEK (och växla) och du kommer därmed fortfarande ha 200 USD innestående.Klicka för att utvidga...
Ja, enklast är att växla i Revolut-appen. Du gör det genom ikonen till höger om saldot. När du väl växlat så kan du svepa höger/vänster på saldot för att gå mellan dina olika valutor.Budgetresenär skrev:Men det är alltså möjligt att ha både 200 USD och ca 3100 SEK innestående samtidigt? Hur gör man en sådan överföring?Klicka för att utvidga...
ESGP skrev:Måste man inte ändra underliggande valuta på Revolut-kortet i curve till USD?Klicka för att utvidga...
tänk på att många atm maskiner tar en avgift på några dollar, för att undvika att uttaget växlas från grundvalutan som @crown beskrev ovan, så växlar jag alltid så att jag har 10 dollar mer än vad jag tänkt ta ut.Budgetresenär skrev:Men det är alltså möjligt att ha både 200 USD och ca 3100 SEK innestående samtidigt? Hur gör man en sådan överföring?Klicka för att utvidga...
Det har jag aldrig gjort? Så länge det finns ett saldo på Revolut i den valuta som man köper för för så används den ju automatiskt.crown skrev:Om du handlar i USD med Curve och vill att det dras från ditt saldo på Revolut som är i USD så behöver du ändra till USD japp.Klicka för att utvidga...
Vederbörande vill ta ut en lördag, ej avgiftsfritt då.DanielKif skrev:Menar ni att man får en bättre växlingskurs genom att växla själv än att låta Revolut växla från SEK vid uttagstillfället?Eller varför hålla på med olika valutor?Klicka för att utvidga...
Det gäller om man använder kortet utanför kontorstid i UK, då får man en sämre kurs. (=avgift)DanielKif skrev:Menar ni att man får en bättre växlingskurs genom att växla själv än att låta Revolut växla från SEK vid uttagstillfället?Eller varför hålla på med olika valutor?Klicka för att utvidga...
aldrighemma skrev:Det har jag aldrig gjort? Så länge det finns ett saldo på Revolut i den valuta som man köper för för så används den ju automatiskt.Klicka för att utvidga...
DanielKif skrev:Menar ni att man får en bättre växlingskurs genom att växla själv än att låta Revolut växla från SEK vid uttagstillfället?Eller varför hålla på med olika valutor?Klicka för att utvidga...
OK då är jag med. Men det är egentligen endast helger man har nytta av det?Tillslut skrev:Vederbörande vill ta ut en lördag, ej avgiftsfritt då.Klicka för att utvidga...