Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Testade för ett par dagar sedan en första betalning till ett bakkonto i UK, i GBP. Gick som väntat igenom utan avgifter, men det var även imponerande fart -- jag betalade strax efter kl 21 på kvällen svensk tid, och pengarna var framme på mottagarens konto mindre än två timmar senare.

Har betalat någon IBAN med det förut och det har gått ganska snabbt, men det här var definitivt rekort.

Jag är utomlands och försöker toppa upp mitt Revolut men SAS Mastercard nekar mig. Har gott om saldo, kan jag träffat någon gräns? Har satt in 7000kr senaste 24 timmarna och 19000kr senaste 4 dagarna.

Jag är utomlands och försöker toppa upp mitt Revolut men SAS Mastercard nekar mig. Har gott om saldo, kan jag träffat någon gräns? Har satt in 7000kr senaste 24 timmarna och 19000kr senaste 4 dagarna.
Någonstans har jag läst att det finns en korrelation mellan spend på SAS Mastercard och max för kontantspendering ( Revolut räknas som kontant spend om jag minns rätt )

Om det stämmer med kontant vs spend är det kanske dumt som jag börjat göra att föra över från MC till revolut och använda det då Amex inte accepteras hemma i Stockholm. Brukar inte ha med plånboken på dagarna så tycker det är skönt med färre kort i korthållaren då revolut ersätter både MC och bankkortet om jag behöver kontanter. SL, Sats, Revolut och Amex plus körkort är hanterligt.

Hade gärna på något sätt velat lägga in alla kundkort digitalt. Blir fort en stor hög med coop, ica, mm mm. Så irriterande och det hade verkligen varit skönt om alla gjorde som hemköp och willys där du lägger in ditt kreditkort som bonuskort direkt. Småpengar men många bäckar små och irrriterande med allt man missar genom att inte bära med sig ett kilo kort för varje tänkbar situation en vanlig dag o_O

Ref. Min förra post i tråden har jag nu räknat på diffen mellan Revolut och Amex då jag växlade samtidigt vid två tillfällen. 150k i utlandsspend per år kostar enligt mina observationer i USA 2869sek mer med Amex, men ger 7930 mer poäng än top-up via MC samt en 2-1. Når oftast inte 2st utan denna spend så lätt värt med Amex fram tills gränsen nås varje år.

Last edited:
19AD3241-AF10-4F94-BEE4-C566342CBD5E.jpeg
läs två (2) inlägg upp........... Sorry ifall jag är bitter men det är nästan krångligare att missa svaret än att skriva skriva ett nytt inlägg.

läs två (2) inlägg upp........... Sorry ifall jag är bitter men det är nästan krångligare att missa svaret än att skriva skriva ett nytt inlägg.

Fast jag har inte spenderat över 10kkr senaste 24 timmar och jag har inte heller spenderat över 24kkr senaste 4 dagarna. Så jag ser inte svaret två inlägg ovanför. Testade toppa up 2000kr och det gick inte.

Toppen