E
ekf
Guest
Ja, eller rättare sagt när valutamarknaden i UK har stängt.DanielKif skrev:OK då är jag med. Men det är egentligen endast helger man har nytta av det?Klicka för att utvidga...
Ja, eller rättare sagt när valutamarknaden i UK har stängt.DanielKif skrev:OK då är jag med. Men det är egentligen endast helger man har nytta av det?Klicka för att utvidga...
Precis, så vet man att man skall resa utomlands över en helg så kan det vara vettigt att växla. Själv har jag börjat växla uppemot det dubbla mot vad jag tänkt för att ha en rejäl buffert. Är ju bara att växla tillbaka därefter med endast valutaförändringen i kostnad/vinst.DanielKif skrev:OK då är jag med. Men det är egentligen endast helger man har nytta av det?Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Men det är alltså möjligt att ha både 200 USD och ca 3100 SEK innestående samtidigt? Hur gör man en sådan överföring?Klicka för att utvidga...
crown skrev:Ja, enklast är att växla i Revolut-appen. Du gör det genom ikonen till höger om saldot. När du väl växlat så kan du svepa höger/vänster på saldot för att gå mellan dina olika valutor.Klicka för att utvidga...
Man behöver faktiskt inte ens göra det. Jag har bara växlat den nya valutan genom att trycka på ikonen med dubbelpilen på första fliken. "Kontot" läggs upp automatiskt, och man kan enkelt växla mellan valutor genom att swipa sidledes på samma flik.intuition skrev:Jag tror att man först måste lägga till ett konto i USD.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Och som allt sådant, så sätter man det i för mycket system med att snurra pengar så kommer det stoppas.Klicka för att utvidga...
Det är det definitivt.rundaqvisten skrev:Precis. Orsaken till att jag frågar. Vill inte missbruka tjänsterna för att tjäna poäng.Men... om man nu har tjänsten RECURRING payments, till bankkonto,... är det inte precis det här som är själva tjänsten...?Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Det är det definitivt.Jag misstänker att risken snarare är att möjligheten till påfyllning från bonuskort är det som stryps, om något.Klicka för att utvidga...
Jag har i andra lägen sett att TransferWise-dokumentationen är rätt bra på att visa hur mycket som syns var på IBAN:intuition skrev:En liten varning om IBAN-betalningar när det gäller meddelande-texten som följer med pengarna. I revolut-appen kan man skriva ganska långa meddelanden men det kommer bara fram ett begränsat antal tecken. Jag gjorde en IBAN överföring till ett svenskt konto med referensen "Faktura nr 12345" och det som mottagaren såg var bara typ "Faktura nr"[face-palm]Klicka för att utvidga...
rundaqvisten skrev:Såg att Revolut stödjer Direct Debit (dvs motsvarande autogiro). Är osäker på om det är samma tjänst/standard eller om det är två olika? Någon som vet hur detta funkar i Sverige?Googlade lite och det finns iaf betalningsmottagare som stödjer autogiro med IBAN, men de flesta ’autogiromedgivandeblanketter’ (dagens längsta ord hittills) frågar ju efter clearing + kontonr. Men det kanske går lika bra med IBAN för samtliga autogiro?Klicka för att utvidga...
Gissar Curve kanske skickar info att det något prepaid så misstänks som cash recycling?Martin Johansson skrev:Jag har precis fått mitt Revolutkonto begränsat, och behöver skicka in underlag på var pengarna kommer ifrån. De vill ha lönespecar, skattedeklaration och kontoutdrag för att låsa upp mitt konto. Kontot spärrades i samband med att jag förde över min Curve cashback till Revolut.Jag har haft Revolut i drygt ett år och låtit ca 150'kr passera genom det, utan konstigheter från varken min eller deras sida.Inga konstigheter som sagt och bra att de utför dessa kontroller när de är den typ av bank de är tycker jag. Men kanske ett varningens finger för de som tycker att det verkar smart att snurra pengar från SAS MC för poäng...Klicka för att utvidga...
Jag åkte på samma kontroll för ett tag sedan. Blev kontaktad via appen, skickade ett par printscreens på lönespecifikationer och fick veta att nu var kortet upplåst igen. Jag hade inte ens märkt att det var spärrat.Martin Johansson skrev:Jag har precis fått mitt Revolutkonto begränsat, och behöver skicka in underlag på var pengarna kommer ifrån. De vill ha lönespecar, skattedeklaration och kontoutdrag för att låsa upp mitt konto. Kontot spärrades i samband med att jag förde över min Curve cashback till Revolut.Jag har haft Revolut i drygt ett år och låtit ca 150'kr passera genom det, utan konstigheter från varken min eller deras sida.Inga konstigheter som sagt och bra att de utför dessa kontroller när de är den typ av bank de är tycker jag. Men kanske ett varningens finger för de som tycker att det verkar smart att snurra pengar från SAS MC för poäng...Klicka för att utvidga...
Jag har kört Curve med Revolut som underliggande senaste månaden. Fyllt på Revolut via Curve och sedan använt Revolut via Curve. Tänk dock på att varje krona därmed räknas dubbelt och att man inledningsvis har ganska låga limits hos Curve. Jag ligger numera för nära min 30dagars-limit för att kunna göra några större köp.M.K skrev:Edit. Ett tips för er med Curve är att köra revolut som underliggande. Därigenom ökar Ni er limit över tid på bägge korten på bara en spend. Inga problem för mig att föra över cashback från Curve till Revolut heller då de känner varandra genom min spend sedan tidigare.Klicka för att utvidga...