Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Hur räknar de på månad här?
  • No fee ATM withdrawals up to £200 per month
Jag gjorde ett uttag som var under £200 i en ny kalendermånad, men mindre än en månad sen mitt förra uttag, och åkte på avgift.

Hur räknar de på månad här?
  • No fee ATM withdrawals up to £200 per month
Jag gjorde ett uttag som var under £200 i en ny kalendermånad, men mindre än en månad sen mitt förra uttag, och åkte på avgift.
Du har ett brytpunkt som sammanfaller med datum och tid när du skaffade kontot, du kan fråga kundtjänsten vilket ditt brytdatum är.
Du kan även kolla i appen under din profile/price plan hur du ligger till.

"We'll be announcing a bunch of other countries in early 2019"

upload_2018-12-11_15-59-7.png

Attachments

• upload_2018-12-11_15-58-28.png
    upload_2018-12-11_15-58-28.png
    74,7 KB · Visningar: 289
Nog för att Apple Pay låter bra men betalar inte med samsung pay (som dessutom fungerar på betydligt fler ställen) och kommer antagligen inte göra det bara för att apple erbjuder det.

Kontaktlösa betalningar med kort är för mig snabbare än att dra fram telefonen, man måste ändå ha med sig korten som backup eller körkort osv, när man inte behöver några fysiska kort och har med sig en powerbank i andra fickan för nödsituationer så kanske det blir viktigare att betalsättet man vill använda finns i telefonen.

Fram tills dess hade det varit roligare om dem fokuserade på andra saker dem skrivit om, t.ex. aktiehandel med inga/låga avgifter och sim-kort med billig roaming som jag tror har mer praktisk användning.

Jag använda Apple Pay första gången när jag var i LA i höstas. Oerhört skönt att slippa ta med plånboken/kort när man bara ville gå ut på en promenad. Hade gärna sett att jag hade haft mitt Revolut i Apple Pay också.

Jag använder enbart Apple Pay, har inte haft fysiskt kort med mig på väldigt länge. Avsaknaden av Apple Pay gör att jag inte kommer använda kortet alls i UK, däremot påverkar det inte hur jag agerar i Sverige eftersom kontaktlösa betalningar inte har samma genomslag där än. Jag hoppas verkligen att de fixar Apple Pay snart ändå, ju fler sätt man kan använda kortet desto bättre.

Toppen