Hej,
Fantastikt vad många av er är väl insatta i detta område. Har sökt fram och tillbaka i tråden utan att lyckas hitta svaret på denna fråga, även om jag är rätt övertygad om att den måste ha kommit upp innan...
Flög idag Bangalore - Göteborg. SAS bokning, codeshare Lufthansa, mellanlandning FRA samt CPH (omständigt ja, men nu blev det så). Planet på sträckan FRA - CPH var sent in till FRA. Landade strax efter att boarding skulle påbörjats. Detta resulterade naturligtvis i försening till CPH. Landade strax innan avgång för anslutningsflyget till Göteborg och hade naivt nog faktiskt väntat mig någon support som Diamant, t.ex. att få skjuts av nån kärra inne på flygplatsen eller någon bil som kunde köra mig raka vägen till planet, men icke. Istället fick jag springa för kung och fosterland för att komma fram till en stängd gate 5 min innan planet skulle gå och fick nej av hon som tog emot mig där (som också berättade att om jag bara varit där ett par min tidigare så hade jag hunnit, alltså om SAS hade på något sätt hjälpt mig dit i tid). Satt på 02C (FRA-CPH) och hade inte så långt att springa, därav var det möjligt på den korta tiden.
Hur som helst ombokning och ankomst 18:11 istället för 15:50, alltså drygt två timmar sen. Till frågan;
- Kan detta tolkas som kategori två, FRA - CPH - GOT och försening 2h+ (€250) trots att det var en del av längre bokning?
- Om detta tolkas som kategori tre, BLR - FRA - CPH - GOT kan det då ge €300 (50% av €600)? Tycker att 50% regeln lämnar vissa frågor öppna...
Planerat -> Utfall
SK3223 (LH755) BLR 03:05 - FRA 09:00 -> SK3223 (LH755) BLR 0330 - FRA 09:37
SK3640 (LH828) FRA 12:55 - CPH 14:15 -> SK3640 (LH828) FRA 13:25 - CPH 14:45
SK438 CPH 14:55 - GOT 15:50 -> SK1444 CPH 17:12 -> GOT 18:11
Tack!
Fantastikt vad många av er är väl insatta i detta område. Har sökt fram och tillbaka i tråden utan att lyckas hitta svaret på denna fråga, även om jag är rätt övertygad om att den måste ha kommit upp innan...
Flög idag Bangalore - Göteborg. SAS bokning, codeshare Lufthansa, mellanlandning FRA samt CPH (omständigt ja, men nu blev det så). Planet på sträckan FRA - CPH var sent in till FRA. Landade strax efter att boarding skulle påbörjats. Detta resulterade naturligtvis i försening till CPH. Landade strax innan avgång för anslutningsflyget till Göteborg och hade naivt nog faktiskt väntat mig någon support som Diamant, t.ex. att få skjuts av nån kärra inne på flygplatsen eller någon bil som kunde köra mig raka vägen till planet, men icke. Istället fick jag springa för kung och fosterland för att komma fram till en stängd gate 5 min innan planet skulle gå och fick nej av hon som tog emot mig där (som också berättade att om jag bara varit där ett par min tidigare så hade jag hunnit, alltså om SAS hade på något sätt hjälpt mig dit i tid). Satt på 02C (FRA-CPH) och hade inte så långt att springa, därav var det möjligt på den korta tiden.
Hur som helst ombokning och ankomst 18:11 istället för 15:50, alltså drygt två timmar sen. Till frågan;
- Kan detta tolkas som kategori två, FRA - CPH - GOT och försening 2h+ (€250) trots att det var en del av längre bokning?
- Om detta tolkas som kategori tre, BLR - FRA - CPH - GOT kan det då ge €300 (50% av €600)? Tycker att 50% regeln lämnar vissa frågor öppna...
Planerat -> Utfall
SK3223 (LH755) BLR 03:05 - FRA 09:00 -> SK3223 (LH755) BLR 0330 - FRA 09:37
SK3640 (LH828) FRA 12:55 - CPH 14:15 -> SK3640 (LH828) FRA 13:25 - CPH 14:45
SK438 CPH 14:55 - GOT 15:50 -> SK1444 CPH 17:12 -> GOT 18:11
Tack!