Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Hej

Jag har en snabb fråga som hänvisar till mitt ärende innan

Det jag ska Begära ersättning för är
Förseningen, telefonutlägg och försenat baggage.

Hur skulle ni gå till väga?

Angående Telefonutlägg. Jag har tyvärr ingen möjlighet att få ut ett kvitto för detta ärende, förrän min faktura har skapats, och den kommer inte ut förrän i november. Har ni något tips på vad man kan göra?

Största delen av den dyra telefonräkningen är ju ett samtal som jag haft med SAS- Kundtjänst för att få fram exakt tid och flight för resan hem. Och de var helt odugliga som ni vet, så det tog väldigt lång tid.

har någon av er tips på vad man göra?
 
Angående Telefonutlägg. Jag har tyvärr ingen möjlighet att få ut ett kvitto för detta ärende, förrän min faktura har skapats, och den kommer inte ut förrän i november. Har ni något tips på vad man kan göra?

Största delen av den dyra telefonräkningen är ju ett samtal som jag haft med SAS- Kundtjänst för att få fram exakt tid och flight för resan hem. Och de var helt odugliga som ni vet, så det tog väldigt lång tid.

har någon av er tips på vad man göra?

Kolla med telefonbolaget om du kan få ut en spec i förtid på just det samtalet (alternativt den dagen/veckan/månaden), eller om de kan göra en extra faktura och bryta i oktober istället?
 
Hej

Jag har en snabb fråga som hänvisar till mitt ärende innan



Angående Telefonutlägg. Jag har tyvärr ingen möjlighet att få ut ett kvitto för detta ärende, förrän min faktura har skapats, och den kommer inte ut förrän i november. Har ni något tips på vad man kan göra?

Största delen av den dyra telefonräkningen är ju ett samtal som jag haft med SAS- Kundtjänst för att få fram exakt tid och flight för resan hem. Och de var helt odugliga som ni vet, så det tog väldigt lång tid.

har någon av er tips på vad man göra?
Skriv att du ämnar återkomma med kvitto avseende telefonsamtal och gör det när du fått underlaget. Är det brådskande?
 
Kolla med telefonbolaget om du kan få ut en spec i förtid på just det samtalet (alternativt den dagen/veckan/månaden), eller om de kan göra en extra faktura och bryta i oktober istället?

Skriv att du ämnar återkomma med kvitto avseende telefonsamtal och gör det när du fått underlaget. Är det brådskande?

Jag kollade med Halebop för att se om de kunde göra ett utdrag bara för den perioden men det gick inte.

Jag antar att jag får göra som @Agö säger, att skriva att jag får återkomma med kvitto.

Jag kan ju göra en liten kort förklaring typ-
"Jag har också behövt göra samtal som uppgått till 40 minuter á X kronor till en totalsumma av XX Kronor. Dock får jag återkomma med ett Kvitto för dessa samtal vid ett senare tillfälle. då telefonbolaget inte kan bistå med ett utdrag för en kortare period."
 
Noen som har gjort EU 261 claim på standarderstatning mot Norwegian? Hvor tar man kontakt?

Finner kun skjema for å erstatte direkte kostnad (hotell etc.).

Jag stämde norwegian efter att ha spenderat en hel del ofrivillig tid på LAX efter att deras dreamliner tyckt att det var lagom tid att inte fungera. Fick mina pengar tillslut. Hojta till om du behöver hjälp
 
Jag kollade med Halebop för att se om de kunde göra ett utdrag bara för den perioden men det gick inte.

Jag antar att jag får göra som @Agö säger, att skriva att jag får återkomma med kvitto.

Jag kan ju göra en liten kort förklaring typ-
"Jag har också behövt göra samtal som uppgått till 40 minuter á X kronor till en totalsumma av XX Kronor. Dock får jag återkomma med ett Kvitto för dessa samtal vid ett senare tillfälle. då telefonbolaget inte kan bistå med ett utdrag för en kortare period."
Kam du inte kolla i telefonen hur långt samtalet var (minuter) till vilken taxa (kr/min) på hemsidan så har du totalsumman? Om SAS kräver originalfakturan för telefonkostnad är vi framme i december och du har den då.

Edit: prislistan hittar du på Telias hemsida (Halebop är del av Telia).
Utomlands - Privat - Telia.se
Mitt Halebop - Utlandspriser
 
Last edited:
Jag skickade in en claim till SAS för 8 dagar sedan då vi blev försenade från Hannover via Köpenhamn till Göteborg med totalt 3 tim och 6 min. Förseningen berodde på ett noshjul som inte gick att fälla in och vi blev försenade redan från HAJ och missade anslutningsflyget i CPH och fick ta sista flyget för kvällen hem. Vi var 2 pax på biljetten och jag begärde ersättning om 2x€250 och idag kom svaret.

Vi på SAS ber om ursäkt för de problem som uppstått i samband med din resa med oss.
Du har, i enlighet med EU261/2004, rätt till en kontant ersättning om 250 EUR.
Vänligen i vändande mail sänd in clearing och kontonummer så ersätter jag dig med 2346 SEK (250 EUR) till ditt bankkonto.
Det är min förhoppning att kommande resor ska bli enbart smidiga och positiva upplevelser.
Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!


Snyggt, snabbt och smidigt jobbat SAS :)
 
Toppen