NotRyan
Medlem
Noen som har gjort EU 261 claim på standarderstatning mot Norwegian? Hvor tar man kontakt?
Finner kun skjema for å erstatte direkte kostnad (hotell etc.).
Bästa rådet när det gäller Norwegian är väl att gå via @Flygadvokaten
Noen som har gjort EU 261 claim på standarderstatning mot Norwegian? Hvor tar man kontakt?
Kanselleringer - NorwegianNoen som har gjort EU 261 claim på standarderstatning mot Norwegian? Hvor tar man kontakt?
Det jag ska Begära ersättning för är
Förseningen, telefonutlägg och försenat baggage.
Hur skulle ni gå till väga?
Angående Telefonutlägg. Jag har tyvärr ingen möjlighet att få ut ett kvitto för detta ärende, förrän min faktura har skapats, och den kommer inte ut förrän i november. Har ni något tips på vad man kan göra?
Största delen av den dyra telefonräkningen är ju ett samtal som jag haft med SAS- Kundtjänst för att få fram exakt tid och flight för resan hem. Och de var helt odugliga som ni vet, så det tog väldigt lång tid.
har någon av er tips på vad man göra?
Skriv att du ämnar återkomma med kvitto avseende telefonsamtal och gör det när du fått underlaget. Är det brådskande?Hej
Jag har en snabb fråga som hänvisar till mitt ärende innan
Angående Telefonutlägg. Jag har tyvärr ingen möjlighet att få ut ett kvitto för detta ärende, förrän min faktura har skapats, och den kommer inte ut förrän i november. Har ni något tips på vad man kan göra?
Största delen av den dyra telefonräkningen är ju ett samtal som jag haft med SAS- Kundtjänst för att få fram exakt tid och flight för resan hem. Och de var helt odugliga som ni vet, så det tog väldigt lång tid.
har någon av er tips på vad man göra?
Skriv att du ämnar återkomma med kvitto avseende telefonsamtal och gör det när du fått underlaget. Är det brådskande?
Kolla med telefonbolaget om du kan få ut en spec i förtid på just det samtalet (alternativt den dagen/veckan/månaden), eller om de kan göra en extra faktura och bryta i oktober istället?
Skriv att du ämnar återkomma med kvitto avseende telefonsamtal och gör det när du fått underlaget. Är det brådskande?
Kam du inte kolla i telefonen hur långt samtalet var (minuter) till vilken taxa (kr/min) på hemsidan så har du totalsumman? Om SAS kräver originalfakturan för telefonkostnad är vi framme i december och du har den då.Jag kollade med Halebop för att se om de kunde göra ett utdrag bara för den perioden men det gick inte.
Jag antar att jag får göra som @Agö säger, att skriva att jag får återkomma med kvitto.
Jag kan ju göra en liten kort förklaring typ-
"Jag har också behövt göra samtal som uppgått till 40 minuter á X kronor till en totalsumma av XX Kronor. Dock får jag återkomma med ett Kvitto för dessa samtal vid ett senare tillfälle. då telefonbolaget inte kan bistå med ett utdrag för en kortare period."