Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Då har Tingsrätten beslutat att allt kommer avgöras efter de skriftliga yttranden. Lite besviken då Brussels ljög om att jag avbokat biljetten för att tre veckor senare skicka mig mail om att tidtabellen ändrats för hemresan med 10 minuter dvs, jag har fortfarande en giltig biljett.

Jag har fortfarande svårt att se att det var Lufthansa som skulle stämmas och inte Brussels då Artikel 2b pekar ut den som flyger en eller på uppdrag av annan och Artikel 8 nämner kostnaden för hela biljetten och inte för del av resan när syftet med resan inte finns längre.

Bara att vänta och se nu vad det blir.
Efter mitt senaste yttrande så ändrade sig Tingsrätten och det kommer bli en huvudförhandling (kan ju naturligtvis bli förlikning innan dess). Brussels kostnader är ju redan högre än vad biljetten kostade så hoppet lever.

Är det någon som känner till ett (eller flera) case där domstolen har kommit fram till att just det flygbolaget som har orsakat förseningen (tidtabellsändringen i det här fallet) är det som ska stå för återbetalningen av biljetten, när det är flera bolag involverade på samma biljettnummer?

Toppen