Taktik för följande IRROPS?
En kompis med familj (2 småbarn) på sista Eurobonusresan med *A
ARN-IST-MRU-IST-ARN med Turkish (

)
3 dagar innan hemresan ska påbörjas ställer Turkish in IST-ARN pga prognostiserat snöfall i Istanbul.
Gissa 100 gånger om Turkish ville hjälpa till att boka om..
3 samtal + 1 chatt (som bekräftar skriftligt) att Turkish inte anser/kan/vill/orkar boka om till annat flyg.
För att inte riskera att stå på Istanbul med småbarn utan en resa hem bokade dom på mitt förslag egen resa MRU-FRA-ARN för ca 30000SEK
MRU-IST avbokades.
Verkligen samtliga avgångar från IST både Lördag och Söndag var fullsmockade...
Det fanns liksom inte möjlighet att rekommendera dom att åka till Istanbul och kanske få åka hem måndag.
1: Följer Turkiet EG261/2004 ens? Kompensation är det ju inte tal om, men däremot ersättning för den nya hemresan
2: Några tips hur reklamation sköts? Turkish antar jag att det blir att utrusta sig med ett rejält tålamod.
3: Parallellt reklamation/skadeanmälan till SAS Amex Premium och Hemförsäkring?
Är uppriktigt så glad för att slippa vara i samma allians som Turkish