Så då hände det till slut...
Har rest otroligt mycket genom åren, men detta är otroligt nog första gången jag missar en Connecting flight, därav frågeställningen här!
TAP , ARN-LIS-TNG (Tangier) där flyget från Stockholm till Lissabon var försent, vi blev ombokade via Madrid dagen efter, vilket ledde till 16 timmar försening totalt.
Samt Y klass på MAD-TNG
(biljetter är C klass revenue)
Förlorade därmed första hotel natten.
(fick även nergraderat rum pga no show) , men tack o lov rätt rum dagen efter.
Och inte nog med det, min väska har fortfarande inte dykt upp (frökens väska kom med)
Har jag förstått det rätt så kommer jag att få bråka med TAP gällande EU/261
Är det 400€ som gäller?
Får shoppa kläder för tiden utan väska? (betalade med SAS MC)
Är det MC , TAP eller hemförsäkring som man ska ta detta med?
Lite OT: Hade tidigare i sommar en snarlik historia med TAP. Vi skulle också till Tanger (från Madeira) men drabbades både av inställt flyg (på grund av oväder) samt försenad väska. Ovädret gjorde att det inte blev ett äkta EU 261/2004-case men väl försenat bagage samt ombokning,
Tvärtemot vad som har rapporterats i andra trådar så var TAP ganska enkla att ha att göra med. Det blev två separata ärenden, dels för bagage och dels för hotell och ny biljett (som vi fick köpa själva eftersom det var omöjligt att komma fram till kundtjänst). TAP erbjöd 200 euro var för våra inköp och resten tog kortförsäkringen. De erbjöd ersättningen i voucher men läser man det finstilta kan man få samma summa i cash - ett enkelt val. Vi har fått pengarna för det ena ärendet men inväntar från bagageärendet, jag var tvungen att skicka en skärmdump från banken med IBAN-nummer så lite omständlig byråkrati.
Som andra har sagt: Spara alla kvitton, börja med TAP och ta resten via kortförsäkring/hemförsäkring beroende på vilken som är bäst.