SK989
Medlem
Att flyget ställdes in mer än 14 dagar före avresan saknar betydelse för frågan om skyldigheten för flygbolaget att boka om samt att stå för hotell när ombokning sker till dagen efter. När det hände mig, hemresans flyg ställdes in och jag bokades om till dagen efter, så bokade jag en natt till på samma hotell som jag bodde på för ca 500 dollar per natt. Det ersatte SAS utan tjafs.Håller på och bråkar lite med SAS ang. en hotellbokning jag gjorde när de ställde in sista benet på vår bonusresa om vi blev ombokade till dagen efter. Detta skedde dock mer än 14 dagar innan avresa.
Jag har nu blivit beviljad 150 Euro på en hotellkostnad på 240 GBP när vi bodde över på Hilton Graden Inn på Heathrow. De hävdar att de inte behöver betala för ”dyra” hotell och vägrar således att betala något över 150 Euro.
Har jag något att hämta här genom att pressa vidare eller ska jag bara ge upp? Ska tilläggas att de har gett sin ”final decision”.
En hotellnatt för 240 GBP är inga excesser, jag skulle ihärda att SAS ska stå för hela kostnaden. 150 euro räcker inte långt i London. Finns det ens hotell vid Heathrow för 150 euro?