FFS
Medlem
Senaste budet från Sunclass Airlines/Ving är att flyget ska gå 1850 från Arlanda imorgon.Praxis likställer försening med cancellering vid tre timmars försening eller mer.
Utöver Eur400 ska du få ersättning för eventuell merkostnad för andra biljetter. Det kan emellertid nog vara klokt att försöka få ett skriftligt svar från Sunclass att de inte avser boka om er till annat bolag, så de inte kan hävda att de varit beredda att göra det.
Kan också vara klokt att fundera på returen, har inte utresan använts kan det bli strul med retur.
Kom också ihåg ev reseförsäkring på kort eller hemförsäkring den kan ge både schablon eller ersättning mot kvitto för diverse mat o dryck på Arlanda under dagen.
Vi tröttnade och köpte biljetter med SAS och har nu kommit fram ca 9 h försenade.
Varken Ving eller Sunclass Airlines gick att ringa till. "Exceptionell många samtal" resp. inte öppet alls.
Det blir till att skicka in krav till flygbolaget på dels 400€/Pers och dels kostnaden för nya biljetter.
Ving ska även få ett krav på återbetalning av en missad dag (enligt deras egen info)
Vi hann aldrig åka till flygplatsen innan flyget blev inställt, så några kostnader för mat m.m. har vi inte.
To be continued...