Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

spritfet

Medlem
Hej!
Fick idag meddelande om inställd flight i morgon:

SK573 ARN-CDG 07:15-10:00
Ombokad till:
SK748 ARN-TLL 08:15-10:30
BT861 TLL-CDG 15:55-17:55

Riktigt trist att tappa en så många timmar, ringde SAS direkt men allt är fullbokat så inga alternativ finns.

Bara en snabb fråga, detta är väl en solklar claim med över 150 mil samt ankomst senare än 4h och borde ge 400euro? Har även Amex elite som kan täcka lite matkostnader i Tallinn?

Tacksam för input
 

andreas

Medlem
Hej!
Fick idag meddelande om inställd flight i morgon:

SK573 ARN-CDG 07:15-10:00
Ombokad till:
SK748 ARN-TLL 08:15-10:30
BT861 TLL-CDG 15:55-17:55

Riktigt trist att tappa en så många timmar, ringde SAS direkt men allt är fullbokat så inga alternativ finns.

Bara en snabb fråga, detta är väl en solklar claim med över 150 mil samt ankomst senare än 4h och borde ge 400euro? Har även Amex elite som kan täcka lite matkostnader i Tallinn?

Tacksam för input


Gissar på att följande ombokning föranletts pga flygledarstrejken i Frankrike. Du kan försöka att göra ett claim, utöver mat- och dryck, för monetär schablonersättning men jag gissar på att du kommer få kämpa ordentligt för det sistnämnda.
 

pswe

Medlem
Någon som vet hur praxis är gällande schablonersättningen vid försening som överstiger 3 timmar om jag väljer att inte åka med utan bokar om till annat bolag? (Air Baltic vägrade givetvis att boka om till alternativ som skulle kapat förseningen till cirka två timmar)
 
Någon som fått ersättning från SAS på claim den senaste tiden? Såg på Facebook i flödet där att det påstods att de slutat betala ut ersättning sedan några veckor tillbaka. Jag väntar fortfarande på ersättning efter strejken då vi fick köpa nya biljetter så därav lite nyfiken.
 

Lollet

Medlem
Någon som fått ersättning från SAS på claim den senaste tiden? Såg på Facebook i flödet där att det påstods att de slutat betala ut ersättning sedan några veckor tillbaka. Jag väntar fortfarande på ersättning efter strejken då vi fick köpa nya biljetter så därav lite nyfiken.
Jag tröttnade på att vänta och drog det via ARN, SAS svarade på deadline dagen från Arn (1månad) och betalade ut pengarna.
Funderar på att göra det med mitt andra ärende också som har dröjt 2 månader nu..
 

KED

Medlem
Någon som fått ersättning från SAS på claim den senaste tiden? Såg på Facebook i flödet där att det påstods att de slutat betala ut ersättning sedan några veckor tillbaka. Jag väntar fortfarande på ersättning efter strejken då vi fick köpa nya biljetter så därav lite nyfiken.
Jag har fått ersättning för inställt SAS flyg (28/8). Blev ombokad men försenad drygt 3 h på resa kortare än 1500km. Ersättning på 250 € ( eller egentligen en voucher på dubbla summan) betaldes ut för ett par dagar sedan.
 

Lollet

Medlem
Jag har fått ersättning för inställt SAS flyg (28/8). Blev ombokad men försenad drygt 3 h på resa kortare än 1500km. Ersättning på 250 € ( eller egentligen en voucher på dubbla summan) betaldes ut för ett par dagar sedan.
Dom kanske är snabbare med dom som väljer voucher? Jag valde att få pengar.
 
  • Gilla
Reactions: KED

Isaksson

Medlem
Skickade in claim den 11/5 och fick svar idag 20/9 att ersättningen godkänd 250 EUR per person för försening > 3h. Skönt klirr till semesterkassan kommande resa på onsdag 28/9.
 
Toppen