Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Har Ethiopian något ansvar när de gör en avbokning att meddela mig om att det har skett? Har inga mail om detta.
Be Ethiopian bevisa kommunikationen och ange anledningen till avbokningen, de verkar svara ganska snabbt. Samla fakta först och lämna sedan över allt, blir smidigare process i rätten. När de slutar svara eller ge info, är det dags att lämna in ansökan.

Jag har köpt biljett själv med Norwegian nu och är beredd att riska den kostnaden, men hoppas få tillbaka den om jag bråkar lite. Frågan nu är bara vad jag gör med befintlig SAS-bokning: om jag avbokar den, betyder det att jag accepterat att få pengarna (TP-punchen) tillbaka och inte har rätt till ombokning istället?
Jag tolkar det som att Norwegian biljetten var dyrare än klippet, om jag har fel, avboka och använd klippet en annan gång. Annars avboka enligt @Gnopps instruktion och kräv SAS på mellanskillnaden helt enkelt. Jag har gjort så åt andra hållet för bara ett år sedan: DY vägrade boka om till SK, avbokade och krävt mellanskillnaden i biljettpris, DY nekade såklart men bifall i tingsrätten.

Du kan nog avboka den

Jag tolkar det som att Norwegian biljetten var dyrare än klippet
Norwegianbiljetten var dyrare än klippet, men bara med ett par hundra. Efter att kommit ner i varv har jag tänkt om och inser att den lilla prisskillnaden nog inte är värd min tid att försöka få ersättning för biljetten, så jag avbokade bara på vanligt vis. Men stort tack för bra och snabba svar!

Nu får vi se om det blir någon schablonersättning, det hänger så klart på orsaken till inställelsen, vilket jag inte har någon insyn i nu. Men det är ansökt, så får vi se vad SAS svarar…

Toppen