Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

LPC123

Medlem
Någon som har ärende mot SAS och som fått avslag men svarat SAS och sen inte ett ljud efter det? Jag har ett ärende där dom hävdat väder och jag har svarat på deras mail med flera argument att det är fel och efter det så är det total radioskugga från SAS! dröjde nästan 4v innan dom svarade på mitt claim och nu är det snart ytterligare 2v efter jag svarade på deras mail.
Hur lång tid har det tagit för er andra som haft claims mot SAS?
Vet ju att @Jannes hade ett smidigt förlopp med SAS men någon som fått vänta länge på svar från dom?
Börjar tröttna nu och funderar på att ta det vidare till Arn?
 

palmen

Moderator
Någon som har ärende mot SAS och som fått avslag men svarat SAS och sen inte ett ljud efter det? Jag har ett ärende där dom hävdat väder och jag har svarat på deras mail med flera argument att det är fel och efter det så är det total radioskugga från SAS! dröjde nästan 4v innan dom svarade på mitt claim och nu är det snart ytterligare 2v efter jag svarade på deras mail.
Hur lång tid har det tagit för er andra som haft claims mot SAS?
Vet ju att @Jannes hade ett smidigt förlopp med SAS men någon som fått vänta länge på svar från dom?
Börjar tröttna nu och funderar på att ta det vidare till Arn?
Nu är de tlänge sedan jag hade ett case, men att få vänta några månader på svar var inte ovanligt tidigare. Ibland kunde man dock få svar inom någon dag.
Problemet är att man inte kan se om ärendet fortfarande är öppet eller inte. Man kanske kan ringa in och fråga om ärendet fortfarande är öppet?
 
Börjar tröttna nu och funderar på att ta det vidare till Arn?
Ta det till ARN, det är en snabb och enkel process att mata in allt online. När jag gjorde det senast så svarade inte SAS dem heller, men några dagar innan ARN skulle avkunna sitt beslut så återkom SAS och meddelade att de själva omprövat beslutet och att jag skulle få all ersättning jag begärt, baserat på mina sedan tidigare inskickade uppgifter.

Edit: Om det skulle bli så att du anmält till ARN, och SAS sen återkommer efteråt med ett adekvat erbjudande, så är det enkelt att meddela ARN att ni nått en uppgörelse och att ärendet kan avföras.
 

LPC123

Medlem
Nu är de tlänge sedan jag hade ett case, men att få vänta några månader på svar var inte ovanligt tidigare. Ibland kunde man dock få svar inom någon dag.
Problemet är att man inte kan se om ärendet fortfarande är öppet eller inte. Man kanske kan ringa in och fråga om ärendet fortfarande är öppet?
Hej
Okej jag är med. Men i appen kan man se sina claims och där står det att det är in progress. Under din profil och sen upp i höger hörne finns en undermeny med customer claims. Kolla det :)
 

LPC123

Medlem
Ta det till ARN, det är en snabb och enkel process att mata in allt online. När jag gjorde det senast så svarade inte SAS dem heller, men några dagar innan ARN skulle avkunna sitt beslut så återkom SAS och meddelade att de själva omprövat beslutet och att jag skulle få all ersättning jag begärt, baserat på mina sedan tidigare inskickade uppgifter.

Edit: Om det skulle bli så att du anmält till ARN, och SAS sen återkommer efteråt med ett adekvat erbjudande, så är det enkelt att meddela ARN att ni nått en uppgörelse och att ärendet kan avföras.
Ja jag ska ge SAS 1v till sen kör jag det den vägen.
Tack för hjälpen
 

palmen

Moderator
Hej
Okej jag är med. Men i appen kan man se sina claims och där står det att det är in progress. Under din profil och sen upp i höger hörne finns en undermeny med customer claims. Kolla det :)
OK, den möjligheten fanns inte tidigare. Då fick man spara den URL som man redirectades till efter man skickat in ett ärende, men det stängde de också ner.
Om caset fortfarande är ongoing så är det ju alltid något positivt.
 

Rickard_O

Medlem
Jag är inte expert på bankuppgifter och tycker mig inte riktigt förstå vad det är Lufthansa är ute efter

Först frågade dom efter detta och jag skickade in svar med mina uppgifter.
1708441716662.png


Nu har jag två gånger fått detta mail, jag får inte ihop mina siffror i mitt bankkonto hur detta ska gå till med 4 siffror clearingnummer och 9-10 siffror bankkontonummer, det har jag inte hos Skandiabanken.
Funderar på om jag ska skicka uppgifterna för mitt revolut istället om det är enklare, orkar inte en tredje vända med Lufthansa nu om korrekta uppgifter, vill få det rätt denna gång...

1708441679243.png
 
Toppen